vineri, 1 iunie 2012

Pulpe de pui cu mazare si smantana

Am primit reclamatii cum ca postez prea multe dulciuri si prea putine mancaruri propriu-zise... Vreau sa corectez aceasta lipsa, nu de alta, dar imi dau seama ca intr-adevar fac prea multe prajituri (ei da, se poate sa fie prea multe, am ajuns sa cred asta si eu). Imi vine mult mai la indemana sa fac un aperitiv sau un desert decat o "mancare", si de multe ori nu prea stiu ce sa raspund la intrebarea "ce mancam azi?".

ingrediente:
- 6 felii subtiri de sunca afumata (speck sau bacon)
- 8 pulpe de pui dezosate si fara piele
- 4 fire ceapa verde
- 2 catei de usturoi
- 250 ml apa (sau supa de pui)
- 1 salata verde mica
- 300 gr mazare (de data asta am pus un borcan intreg, adica 400 gr)
- 3 linguri de smantana pentru gatit
metoda:
- se prajesc feliile de sunca, taiaite bucati, intr-o tigaie mare; se adauga o lingura de ulei doar daca nu e destul de grasa carnea;
- se scoate sunca pe o farfurie; se prajesc pulpele de pui, pe ambele fete, pana se rumenesc putin;
- se trag pulpele la o parte, in tigaie, si se adauga ceapa taiata marunt si usturoiul felii subtiri; se calesc 1 minut, cat sa se inmoaie putin, apoi se adauga apa (supa) si sunca prajita inainte; se potriveste de sare si piper si se fierbe la foc mic aproximativ 15 minute;
- se adauga mazarea (daca folositi proaspata trebuie adaugata mai devreme) si frunzele de salata rupte fasii, se amesteca, se lasa sa mai dea un clocot; se adauga smantana, se amesteca din nou si se serveste.
Pofta buna!
sursa

12 comentarii:

  1. Arata excelent! Mi-ai dat o idee pentru week-end!

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am stiut pana acum de sunca speck, de denumirea asta. Tu ce sunca bacon si speck cumperi din Cluj si de unde? eu am probleme cu gasirea celor mai bune marci, nu ma pricep. In masura in care suntem mai multi clujeni cititori, poate ne-ar fi util sa stim ce si de unde sa cumparam :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ametesc si eu cu atatea denumiri in limbi straine :)). Aici am folosit sunca ambalata si taiata gata in felii foarte subtiri (6 felii, 100 gr), cruda, afumata, pe care scria speck de nu mai stiu ce marca, o carne "curata" cu un strat subtire de grasime pe margine, seamana cu prosciuto. Le gasesc in orice supermarket in zona de mezeluri - langa pastrame si bacon (care din cate am observat eu e mai grasa, cred ca se face din alta zona a porcului). Am uitat sa verific daca avea potentator de aroma :D, cam au, dar parca am obosit sa tot citesc "monoglutamat" pe toate ambalajele.... O precizare care nu cred ca-i necesara: cand zic sunca ma gandesc la bucata de carne de o vezi ca-i carne :)), nu presata-lipita-amestecata...

      Ștergere
  3. Foarte buna idee... Imi place mazarea proaspata iar sosul cu smantana trebuie sa fie foarte bun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo, abia astept si eu sa apara mazarea proaspata, imi place foarte mult!

      Ștergere
  4. Eu mananc mazarea proaspata cruda! bine, o mananc si fiarta dar imi place cruda. In schimb broccoli, doar crud il mananc, nu-l suport fiert.

    Cu suncile, nu stiu ce sa zic, eu le evit, cum evit toata mezelaria. imi placea sunca aia de la tara, afumata, de porc adevarat, fara chimicale.

    Dar carne de pui, ca veni vorba de pulpe, de unde iei? Daca stii mag. ala de pe colt, piata M. Viteazu, langa mag. Panemar, ce zici, aia mai grasa si mai galbena, o fi mai buna decat restul? Vad ca lumea mai in varsta (care stie ce stie) se inghesuie sa ia de acolo. E refrigerata, nu congelata si cica vine de la nu's ce ferma. Ai luat vreodata din aia?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marare cruda am gustat si eu dar mi se pare usor astringenta... In schimb imi place conopida cruda, broccoli n-am incercat inca.
      Nici eu nu ma dau in vant dupa mezeluri, dar asa un pic, de-o pofta, cate-o sunca - merge. Mi-ar placea sa mi le fac eu pe toate, de la crescut animalul (zic ca mi-ar placea dar probabil as ceda rapid daca ar trebui sa tin o ferma :)) ). O sa merg unde zici tu, inca n-am luat de acolo. Ma bucur doar cand imi spune vazatorul ca-i cam mic pieptul de pui ...imi zic in gandu: las' ca-i bine, poate n-a inghitit atatia hormoni ca aia mai mari...

      Ștergere
  5. buna treaba cu mazarea :) si mie imi place ...mai ales ca le vine sezonu :) (ma refer la aia proaspeti) si da sunca de porc"de la tata" intr-adevar e cea mai buna. cat despre dulce... trebe si aia :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) ma bucur ca ma intelege cineva cu dulcele :))
      ce norocos esti, sa ai sursa de sunca, nu ca altii care ne aprovizionam de la magazin ....

      Ștergere
  6. fac destul de des mancarica de mazare, deoarece toata familia mea o adora :)!O zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa-i ca-i foarte buna? Zic eu acum ... ca vreo 20 de ani nu-mi placea deloc, si acum nu inteleg de ce...

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...