miercuri, 2 mai 2012

Triunghiuri cu gem si ciocolata topita

Asta e o reteta care nu prea e reteta, pe care nu ma asteptam sa o pun pe blog si care nu prea "imi sta in fire" mie - care-s o bucatareasa careia ii place sa faca totul "de casa" si fara E-uri. Totusi, am mereu in congelator un pachet de aluat foietat si unul cu foi de placinta de la magazin pentru situatii cand mi-e pofta de dulce dar n-am chef sa fac nimic. Alt avantaj al acestei retete este ca foloseste din colectia de gemuri din camara, pe care azi-maine nimeni nu mai vrea sa le vada, precum si cate putin din colectia de ciocolata...

ingrediente (pentru 12 trigoane):
- 1 pachet foietaj (800 gr - 2 foi)
- 1 borcan de gem de capsuni (asta macar a fost facut de mine)
- 200 gr ciocolata amaruie dar nu foarte (eu am avut una cu alune prin ea)
- 35 gr unt
- 2 linguri zahar tos (optional, in functie de cat de dulci sunt gemul si ciocolata)
- 1 ou pentru uns
metoda:
- se taie fiecare foaie de aluat in 6 patrate (e posibil sa fie nevoie sa intindem putin foile pentru a obtine patrate si nu dreptunghiuri);
- daca gemul are lichid se lasa la scurs intr-o strecuratoare (si se pastreaza sucul);
- se pune la foc mic ciocolata taiata bucati si untul, amestecand din cand in cand pana se topeste ciocolata;
- se ung cu ou batut cu putina apa rece 2 laturi ale unui patrat, apoi se aranjeaza bucati de capsuni in forma de cerc in mijlocul caruia se pune o lingurita buna de ciocolata topita;
- se lipeste trigonul apasand bine marginile cu o furculita; se aseaza trigoanele intr-o tava pe hartie de copt, se ung cu ou batut si se cresteaza in 2-3 locuri; se presara cu zahar tos, daca folositi;
- se coc triunghiurile la foc destul de mare (treapta 2 din 3, spre 190 de grade C) timp de aproximativ 20 de minute, pana cand s-au rumenit deasupra.
Se servesc reci sau caldute.

Pofta buna!

6 comentarii:

  1. Servus :) ador genul asta de tratatii! De fapt, tot ce-i cu foietaj, urca pana sus in topul preferintelor mele. Asa ca eu ma las f usor convinsa sa incerc reteta ta :)

    Si eu fac parte din aceeasi categorie, care face totul de la zero, insa cu cat inaintez in varsta cu atat mai des cred ca e timpul sa-mi reconsider atitudinea. :) Daca e prea mult de lucru la vreun fel, incep sa-l ocolesc. Atata timp cat nu facem abuz de diverse semi-preparate, suntem ok. O zi faina iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Servus Andreea :), ma bucur ca te-am convins usor :))! Asa zic si eu, daca nu exageram e voie orice. Iar felurile prea elaborate ... trebuie sa ai dispozitie pentru ele, mi s-a intamplat sa ma apuc de ceva fara nici un chef - si bine-nteles ca nu mi-a iesit.
      Mie mi-ai insorit dimineata :), sa ai si tu o zi faina!

      Ștergere
  2. Sunteti grozava ! Am pregatit multe din retetele dumneavoastra ,ultima fiind desert cu mango !:)
    Foietaj ,ciocolata,rapid ... :) da !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) multumesc pentru cuvintele frumoase, ma bucur ca ati incercat retete de-aici si ca v-au placut :)

      Ștergere
  3. Caietul tau cu retete este plin de bunatati si poze frumoase si "curate". Mi-l imprumuti si mie pentru urmatoarele luni sa ma inspir din el? :))))
    Promit sa te ajut la gradinarit....;;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) s-ar putea sa-ti para rau de promisiunea facuta, cand o sa vezi cate intrebari si nelamuriri am :)) ...
      Caietul iti sta la dispozitie, ma buucr ca iti place :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...