luni, 28 martie 2011

Briose cu morcovi si mere

Reteta vine de la Joy of Baking.
ingrediente:
- 35 gr nuci
- 180 gr morcovi (2 bucati nu prea mari)
- 1 mar
- 200 gr faina alba
- 125 gr zahar brun
- 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
- 1 lingurita praf de copt
- varf de cutit sare
- 1/2 cana nuca de cocos
- 2 oua mari
- 120 ml ulei de floarea soarelui
- 1/2 lingurita esenta de vanilie
metoda:
- se incinge cuptorul pe mediu;
- se pun nucile in cuptor, intr-o tavita, pentru aprox. 10 minute; se scot si se lasa la racit, apoi se rup cu mana;
- se rad morcovii si marul pe razatoarea cu gauri mari;
- se amesteca intr-un bol toate ingredientele uscate (faina, praf de copt, bicaronat, sare ,zahar, nuca de cocos);
- intr-un alt bol se amesteca ouale batute usor, uleiul, esenta de vanilie, nucile, morcovii si marul ras;
- se toarna ingredientele lichide in amestecul de uscate si se amesteca, de jos in sus, astfel incat sa nu fie nevoie de prea multe miscari pentru a avea o compozitie aproximativ omogena (nu e nevoie sa fie foarte bine amestecat; teoria spune ca daca se insista prea mult cu amestecatul briosele vor fi tari);
- se imparte compozitia in 12 hartiute pentru briose, asezate in tava speciala;
- se pun briosele la cuptor pentru 20-25 de minute; sunt gata cand trec "testul scobitorii".
Sunt bune calde; merg bine cu iaurt; sunt bune si a doua zi, si chiar daca au fost congelate.
Pofta buna!

P.S. Sursa propune o crema cu care se pot unge briosele, care contine 35 gr unt la temepratura camerei, frecat cu 75 gr branza de vaci cremoasa si 2 linguri zahar pudra. Este foarte buna, dar cu siguranta are mai multe calorii decat un pahar de iaurt, motiv pentru care de obicei aleg a doua varianta :).

4 comentarii:

  1. delicioase briosele si mai au si nuca de cocos si nuca ,sunt perfecte pentru gustul meu Mari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt un fel de carrot cake in forma de briose, si mie imi plac foarte mult!

      Ștergere
  2. pentru ca n-am gasit tava de briose si le-am pus direct cu hartiutele in tava normala, au iesit oribile ca aspect, dar cu un foarte bun gust. am modificat putin reteta adaugandu-le o portocala blenduita, stafide si unt in loc de ulei. multumesc pentru reteta. Data viitoare vor sta cuminti in tava lor ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca au foar foarte bune cu ingredientele adaugate la varianta mea. ce coincidenta, tocmai le-am facut si eu, cred ca sunt briosele mele preferate.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...