luni, 30 mai 2011

Tarta cu capsuni si crema de vanilie


Tarta cu capsuni si crema de vanilie  - var. iunie 2016

2016: Aceasta fiind cea mai buna, cea mai simpla, cea mai clasica, aproape ca-mi vine sa-i zic (pentru ca merita) "cea mai perfecta" tarta, o repet in fiecare an in sezonul capsunilor. Varianta 2016 e o tarta patrata (22cm), plus doua tarte mici cu diam. 10 cm (din 250 g faina, 125 g unt, 1 galbenus). Crema e cu semintele unei pastai de vanilie si 150 g zahar, in rest, reteta ca mai jos. Iar deasupra - capsuni taiate felii subtiri. Divin!

2016


Visez la o tarta cu capsuni de ceva vreme, si iata ca anul acesta am reusit sa ma mobilizez si sa-mi fac pofta inainte de a disparea capsunile de la piata!


ingrediente:
- 200 g faina 000 cernuta
- 100 g unt rece taiat cubulete
- 2 galbenusuri
- 2 linguri zahar pudra (cernut si el)
- 1 portie crema de vanilie (cu mentiunea ca am folosit Finesse bourbon in loc de zahar vanilat, asa ca am crescut cantitatea de zahar la 175 g)
- capsuni
metoda:
- se amesteca faina si zaharul pudra;
- se mixeaza faina si zarahul cu untul rece pana amestecul are aspectul unor firimituri (in robotul de bucatarie preferabil, daca nu exista se poate face si manual dar trebuie lucrat repede, cu varful degetelor, pentru a nu incalzi aluatul);
- se adauga galbenusurile si se mixeaza in continuare, pana se aduna aluatul, cam 30-40 de secunde; se inveleste in folie de plastic si se lasa in frigider 30 de minute;
- se incinge cuptorul pe treapta 2;
- pe blatul usor infainat se intinde o foaie de aluat din care se decupeaza cercuri in functie de dimensiunea tavii de tarta; din cantitatile de mai sus mi-au iesit o tarta medie (tava de 16 cm) si 4 tarte mici (6 cm);
- se aseaza aluatul in tavile unse cu unt si se inteapa cu o furculita, pentru a nu se forma bule de aer care cresc inegal la copt;
- se lasa tavile cu aluat in frigider 15 minute;
- se coc tartele "in orb" 15 minute ( = se pune deasupra aluatului hartie de copt si se umple tarta cu boabe de fasole reciclabile, care se pun intr-o punga dupa ce s-au racit si se pastreaza pana la urmatoarea tarta);
- se scoate hartia de copt cu boabele de fasole si se mai coace aluatul 10-15 minute;
- se scot crustele din tavi si se lasa la racit pe un gratar;
- cand s-au racit complet se umplu cu crema de vanilie rece si ea; deasupra se decoreaza cu jumatati de capsuni si se serveste.


A doua zi am inaugurat noua scula de bucatarie, un mixer vertical, cu un piure de capsuni facut in cateva secunde : capsuni  (7) taiate in jumatati, o lingura de zahar pudra si o lingura de apa. Am umplut tartele mici cu crema de vanilie (sta la frigider cateva zile, inchisa bine intr-o cutie),  deasupra am pus piure-ul de capsuni si cateva felii de capsuni.


Pofta buna!


3 comentarii:

  1. MMMMMMmmmm, ce bine arata....

    RăspundețiȘtergere
  2. Te poftesc la o portie, pana mai sunt capsuni :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Liana
    Am si eu un blog culinar si recent am inceput o campanie de promovare a retetelor de pe blogspot si wordpress. Daca doresti sa-ti promovez si tie retetele arunca un ochi pe blogul meu www.reteterapide.com unde primele 2 categ sunt ale unor gospodine ce mi-au propus aceasta promovare.si ele au bloguri pe blogspot. Daca doresti amanunte contacteaza-ma. Avand un domeniu propriu si cu aproximativ 2500 vizitatori zilnic vei avea numai de castigat. Astept sa ma contactezi la beyou24@yahoo.ca O zi buna

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...