luni, 28 noiembrie 2011

Tarta cu branza si pere


ingrediente pentru blat:
- 250 gr faina
- 150 gr unt
- 75 gr zahar
- 1 ou
ingrediente pentru umplutura:
- 800 gr pere
- 250 ml vin rosu
- 50 gr zahar
- 100 ml frisca
- 5 oua
- 1 plic zahar vanilat
- 125 gr zahar
- 1 kg crema de branza
- coaja de la o lamaie
- 30 gr faina
ingrediente pentru crusta:
- 100 gr unt
- 150 gr faina
- 50 gr zahar
- 1 lingurita scortisoara
metoda:
- se amesteca faina si zaharul pentru aluat cu un praf de sare in robotul de bucatarie; se adauga untul rece taiat cubulete, apoi oul; se inveleste aluatul in folie alimentara si se lasa in frigider cel putin 30 de minute;
- se pune la fiert vinul cu 200 ml apa si 50 gr zahar; dupa ce a dat un clocot se inmoaie in vin perele, curatate si taiate in jumatati; se lasa 30 de minute;
- se bate frisca; separat se bat 5 oua cu zaharul vanilat si restul de zahar pentru umplutura; se adauga crema de branza, faina, coaja de lamaie, apoi se incorporeaza frisca batuta;
-  aluatul fraged se intinde destul de greu, asa ca am procedat in felul urmator : am pus hartie de copt in tava, indoindo-o la muchiile tavii, apoi am mutat hartia pe blat; am intins aluatul cu sucitorul pe hartia de copt, formand un dreptunghi cat fundul tavii - adica pana unde era indoita hartia ,incercand sa las aluatul mai gros pe margini, am pus hartia cu aluatul pe ea in tava si apoi am ridicat marginile aluatului, cu degetele, pe peretii tavii;
- se toarna umplutura in aluat si se infig perele in ea; se cocace tarta la 180 de grade (treapta 2) timp de 30 de minute;
- se topeste untul pentru crusta si se amesteca cu celelalte ingrediente; se repartizeaza peste tarta si se mai coace inca 30 de minute.


Pofta buna!
sursa : "secretele bucatariei"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...