marți, 15 martie 2011

Pizza la tigaie


Cea mai buna reteta de pizza, zic eu! Blatul are un gust minunat, cum cel copt in cuptorul aragazului nu are niciodata;  in plus aluatul e copt pe toata grosimea lui, multumita ingenioasei metode de coacere, chiar si imediat sub sosul de rosii, lucru greu de obtinut la pizza facuta la cuptor.
Ideea vine de la Laura Adamache, si ii multumesc pentru ea.
ingrediente blat:
- 450 g faina 450, cernuta
- 225 ml apa calduta
- 25 g drojdie proaspata (sau 7 g uscata)
- 1 lingurita sare
- 2 linguri ulei de masline
- 1 lingurita zahar
ingrediente sos de rosii:
- 1 ceapa
- 3 catei de usturoi
- 250 ml passata (cea din cutiile de carton de la kaufland e foarte buna)
- varf de cutit zahar
- cimbru, sare, piper
metoda:
- se amesteca drojdia cu zaharul si putina apa calduta (din cei 225 ml);
- se amesteca faina cu restul de apa si cu uleiul, apoi se adauga si drojdia;
- se framanta putin, pana aluatul nu se mai lipeste de mana (3-4 minute);
- se adauga sarea si se mai framanta putin;
- se lasa aluatul la dospit, intr-un bol acoperit cu folie de plastic, intr-un loc caldut, pentru aproximativ o ora;
- intre timp se prepara sosul de rosii : se sticleste ceapa taiata marunt, apoi se adauga usturoiul tocat; se mai calesc impreuna cam un minut, amestecand, cu grija sa nu se arda usturoiul (va deveni amar); se toarna pasta de rosii, se adauga cimbru, sare si piper si se lasa sa fiarba 5 minute;
- aluatul se imparte in 6 parti egale (de fapt, numarul lor depinde cat e de mare tigaia si cat de subtire ne place sa fie blatul);  fiecare se intinde, cu mana, fara a folosi sucitorul;
- se pune pe foc iute o tigaie de teflon cu capac; se lasa sa se incinga bine, apoi se pune o rotocoala de aluat, se da focul la aproape minim si se pune capacul; se lasa 4 minute, timp in care pe fata vizibila a blatului apar bule si basicute;
- se intorce blatul, si se unge fata coapta deja cu sos de rosii, apoi se decoreaza - dupa gust, preferinte si regim; de data asta am pus ciuperci calite, porumb, masline si "picaturi" de pasta de gogosari (de casa, pusa in borcan din toamna)  si a iesit pizza de post:


- pentru ceilalti,  in plus, muuuuulta branza (de 3 feluri, daca se poate ... ); se lasa sdin nou in tigaie sub capac cam 4 minute.
Pofta buna!

5 comentarii:

  1. Ooops, sunt din greseala aici. Si blogul parca este alcatuit dupa formula de salutate a fostului presedinte al Romaniei "Sa traiti bine!".

    Eu nu mananc bine sau foarte bine! Incerc doar sa mananc sanatos. Cand am citit "la foc iute in tigaie de teflon" in minte mi-a venit cancer. In bucataria macrobiotica niciodata nu se gateste la foc iute, ci doar domol. Cat despre teflon si alte vase din plastic se stie statistic ca folosirea lor duce spre cancer. Dar ce nu face omul si femeia lui ca sa traiasca bine!...

    Nu mi-a placut faptul ca cei de la dexonline fac politica (funny, acesta este dreptul lor, si eu cumva le neg acest drept) asa ca dupa ce m-am uitat pe ultimele comentarii am apasat legatura spre acest loc pe internet. Okay, exista si cateva programe dex care folosesc o baza de date locala, ciuntita de domnii de la dexonline pentru ca le faceau o minuscula concurenta. Un program se poate gasi la http://maestrodex.ro, altul la http://dixit.sourceforge.net. Programele sunt pentru Windows. Daca folositi Linux sau Mac, numai ultimul este folosibil, dar cere compilare. Din pacate, folosind niste scuze puerile referitoare la copyright, nu toate dictionarele sunt exportate acestor programe similare cu dexonline. Altfel, inca imi place sa folosesc dictionarele pe hartie din biblioteca.

    Si daca tot scriu, e mare pacat ca nu folositi diacriticele pentru retele dumneavoastra. O solutie ar fi sa instalati "claviatura romaneasca", alta tine de un mic truc: in text puteti folosi a1 ptr ă, A1 ptr Ă, a2 pentru â, A2 ptr Â, s.a.m.d. La sfarsit puteti foarte repede face un "replace (sensitive case)" cu diacriticele de mai jos. Puteti folosi orice simboluri de pe claviatura care va vin la indemana pentru literele cu diacritice.

    ăĂ â îÎ șȘ țȚ « » „ “

    ½ 70°

    • ●

    §


    Mi-a placut altfel posibilitatea de a avea exportat un fisier PDF pentru orice reteta.

    Numai bine si "Sa traiti bine!".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prima reactie a fost sa sterg acest mesaj, pentru ca nu e semnat si pentru ca mi se pare jignitoare orice asemanare care se face intre blogul meu si fostul presedinte, ori actualul, ori indiferent care reprezentant al politicii din Romania. Orice aluzie la politicieni imi murdareste blogul, care e total apolitic. Totusi, mesajul e politicos si imi da cateva idei despre cum as putea folosi diacritice, asa ca va ramane public.
      Cat despre gatitul la temperaturi moderate, sunt curioasa cum se poate coace un aluat cu drojdie la temperaturi moderate. Nu zic ca teflonul e cel mai sanatos lucru din lume, e o moda si-asta, sigur peste cativa ani se va gasi o hiba si tigaii de ceramica, si gatitului indelungat la foc moderat. Nu mancam zilnic pizza pe tigaie de teflon, si eu cred ca secretul sta in echilibru si varietate.

      Ștergere
  2. Îmi cer scuze pentru aceste mesaje, puteți șterge totul, în acordanță cu modul dvs de a gândi și acționa.

    Logic, rațional, și omenește, dvs singură v-ați murdărit blogul când ați adăugat o trimitere spre el atunci când v-ați exprimat o părere într-o discuție politică. Eu am fost doar curios să văd cine a scris mesajul și cum reacționați când lumea vă citește și vă scrie pe acest blog.

    Am foarte multe cunoștințe care la 40 de ani au făcut cancer, iar la 50 de ani luaseră de mult timp calea cimitirului. Există o realitate a celor sănătoși, ca dvs, că orice mâncare este sănătoasă atunci când totul „stă în echilibru și varietate“. Să vă ferească Dumnezeu de Cancer căci doar atunci veți înțelege ce scriu.

    Agricultura pe scară industrială face din cele mai populare și sănătoase produse alimentare ale altor secole și tradiții populare dușmani redutabili de care trebuie ținut cont în acest secol. O poză frumoasă care face ceva extrem de toxit extrem de apetisant este un dezastru social, o unealtă a diavolului (acum chiar că veți șterge mesajul!...).

    Numai bine!

    P.S. Probabil fostul președinte glumea cu urarea "Să trăiți bine", deoarece asta-i imposibil într-un mediu toxic și mâncând numai produse toxice.

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Poti sa stergi si mesajele de mai sus. La voi in Ardeal influenta maghiara e atat de mare ca analfabetismul in limba romana e acceptat! Mie scarba de oameni ca d-ta care se baga in discutii inutile, dar isi bat joc de cultura romana! A avea un blog isi are si o anumita responsabilitate fata de limba romana. Cand v-am scris am presupus ca sunteti romanca! Probabil am gresit! Daca sunteti de alta nationaliate, imi cer scuze si sarut mana! Nu mai trec pe aici deloc! Nu-mi place analfabetismul, lipsa inteligentei, si lipsa de bun simt!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...