duminică, 28 august 2011

Gem de zmeura


Am primit o galetusa de zmeura asa ca am facut gem de zmeura - primul din viata mea! Am pus la congelat cateva boabe, iar din restul am ales 2.3 kg de zmeura din care au iesit 2 borcane mici + 1 mare (de 800 gr) de gem.
Am pus 300 gr de zahar la kilogramul de zmeura, am gustat si mi s-a parut foarte bun, asa ca nu am mai adaugat zahar; am fiert gemul cam 20-30 de minute, miscand cratita si nu amestecand cu lingura, sa ramana si bucati de zmeura prin pasta generala; am folosit o cratita de inox cu fund dublu si nu s-a lipit gemul deloc.
Am pus gemul in borcane sterilizate, am strans bine capacul si le-am lasat in paturi sa se raceasca incet.
Cand eram mici mama ne spunea ca abia la prima zapada deschidem gemuri, compoturi si zacusca! Astept prima zapada asadar, desi cu clima asta in schimbare .....

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...