marți, 26 iulie 2011

Cheesecake cu dovleac si ciocolata


Am primit o noua carte de bucate :), una scrisa parca special pentru mine, despre tarte si placinte! Multumesc cui mi-a cadorisit-o si a ales prima reteta de incercat din carte!
ingrediente - pentru blat:
- 250 gr biscuiti digestivi
- 100 gr unt topit si racit
- 1 lingura faina
- 1 lingura zahar
- 1 lingura cacao
ingrediente pentru umplutura:
- 500 gr crema de branza
- 250 gr pireu de dovleac
- 3-4 linguri zahar (depinde cat de dulce e dovleacul)
- 3 oua
- 3 linguri faina
- 100 gr ciocolata
- 1 lingurita scortisoara macinata
- 1/2 lingurita pudra de ghimbir
- varf de cutit cuisoare macinate
- varf de cutit nucsoara macinata (cui ii place)
- praf de sare
metoda:
- se incinge cuptorul pe treapta "2 fara un sfert" (175 grade);
- biscuitii se maruntesc in robotul de bucatarie (sau cu un sucitor), apoi se amesteca cu celelalte ingrediente pentru blat;
- se imbraca cu hartie de copt o tava cu pereti detasabili (diametru 24 cm, a mea); se unge putin cu unt tava, pentru a se fixa hartia;
- se imbraca baza si peretii (cam de 3 degete inaltime) cu amestecul de biscuiti, presand cu mana;
- se coace 10-15 minute;
- se amesteca la mixer crema de branza pana devine cremoasa; se adauga pireul de dovleac (eu aveam congelat din iarna, dar am vazut ca se gasesc la supermaket deja), apoi faina, ouale si mirodeniile;
- se topeste ciocolata la baie marina; reteta spunea ciocolata de menaj, dar cum eu nu am gasit niciuna buna la gust, folosesc ciocolata obisnuita; am pus jumi-juma neagra si cu lapte;
- se amesteca ciocolata topita cu 250 de grame din amestecul de branza; data viitoare folosesc doar 200 gr pentru a obtine o suprafata marmorata - asa, stratul cu ciocolata a acoperit prajitura aproape complet;
- se toarna compozitia cu branza in blatul de tarta; compozitia cu ciocolata se pune deasupra, cu lingura, lasand distanta intre petele maro; cu ajutorul unui cutit se marmoreaza suprafata;
- se coace 45 de minute pana cand umplutura s-a inchegat bine pe margini iar la mijloc e inca putin moale; se lasa la racit in bucatarie, apoi in frigider.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...