luni, 29 august 2011

Baclava


Baclavaua e o prajitura cam   mult prea dulce pentru mine, dar am facut-o pentru cineva tare drag care mi-a spus deja de multe ori ca ii place foarte mult!... Inca n-am curaj sa incerc sa fac foi de placinta, asa ca am folosit din comert.
ingrediente pentru sirop:
- 250 ml miere
- 250 ml apa
- 200 gr zahar
- 1/2 lingurita scortisoara
- bucata coaja de lamaie cam 5 cm latura / diametru
- 2-3 cuisoare
ingrediente pentru umplutura:
- 400 gr nuci
- 150 gr zahar
- 1 lingurita scortisoara
- 1 varf de cutit ienibahar macinat
- 1 pachet foi de placinta (400 gr)
- 100 gr unt topit
metoda:
- se incinge cuptorul pe treapta "2 far' un sfert" (180 grade);
- se amesteca nucile cu zaharul si se macina in robotul de bucatarie (sau se toaca); se adauga condimentele;
- se taie foile de placinta la dimensiunea tavii;
- cu ajutorul unei pensule se unge tava cu unt topit; se pune prima foaie de aluat, care se unge cu unt; se suprapun in acest fel 5 foi de aluat, ungand si ultima din ele cu unt;
- se intinde un strat de umplutura - o treime din cantitatea totala;
- alternand foaie -unt - foaie - unt ,se pun 4 foi de placinta;
- iar o treime (din cantitatea initiala) de umplutura, iar 4 foi; iar umplutura - cat a  mai ramas, acoperita cu 5 foi de placinta; in total baclavaua are 18 de foi de placinta;
- cu un cutit ascutit se taie prajitura in formele dorite; teoretic se unge suprafata cu unt, pas pe care eu l-am sarit - poate de aceea e asa "creata" baclavaua mea ...
- se coace cam 30 de minute, sau pana cand culoarea e maro-auriu;
- cand se pune baclavaua in cuptor se poate incepe prepararea siropului : se pun toate ingredientele la fiert, amestecand pana se dizolva zaharul; se fierbe 10 minute, apoi se strecoara;
- cand se scoate baclavaua din cuptor se toarna deasupra siropul si se lasa sa raceasca incet, la temperatura camerei - pana a doua zi tot sirpoul va fi absorbit.

Pofta buna!


septembrie 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...