duminică, 15 ianuarie 2012

Mancare de naut cu cus-cus


Mi-am amintit ca am tot felul de borcane cu bunatati puse "pe iarna" si cred ca e momentul sa vad ce se intampla cu conservele mele. La mancarea asta am folosit pasta de gogosari cu ardei kapia si un borcan cu rosii. Rosiile le-am pus experimental, dupa reteta de la Codruta, doar 3 borcane : intr-unul am pus in apa o lingura de zeama de lamaie, in al doilea sare, iar in al treilea nimic care sa ajute la conservare (doar rosiile si apa in care au fiert). Borcanul folosit aici era cu zeama de lamaie, rosiile s-au pastrat foarte bine, sunt ca cele din conservele de cumparat doar ca nu sunt sarate.
ingrediente:
- 200 g naut uscat
- 1 ceapa
- 1 borcan de 800 ml cu rosii
- 3 linguri pasta de gogosari cu ardei kapia
- 1 lingurita chimion, piper
- 1 cana cus-cus
- 1 cana supa de pui (din congelator, facuta de noi, ca nu-mi plac cuburile de concentrate)
- zeama de lamaie
metoda:
- cu o seara inainte se pune la inmuiat nautul in apa rece; se schimba apa de 2-3 ori; in 20 de ore boabele de naut se umfla - cum se vede in prima fotografie din colajul de la final;
- a doua zi se pune nautul la fiert in apa cu sare; se fierbe cam 30-40 de minute - se poate lua cate-o boaba cu lingura, se raceste sub jet de apa si se gusta; nautul se mai lasa la fiert, sau nu, in functie de consistenta boabei;
- se caleste ceapa; cand e sticloasa se adauga chimionul, apoi nautul scurs; se prajesc impreuna 2-3 minute, amestecand mereu, apoi se adauga rosiile taiate bucatele, o parte din apa in care au fiert si au stat rosiile (e plina de vitamine), pasta de gogosari, piper, sare (daca mai e nevoie - pasta mea de gogosari are destul de multa sare); se lasa la fiert 10-15 minute;
- intre timp de pune pe foc supa de pui; cand fierbe se toarna peste cus-cus; dupa ce s-a absorbit lichidul se "aeriseste" cus-cus-ul cu o furculita; se poate adauga ulei de masline si putina zeama de lamaie.


Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Foarte faina combinatia ta.
    Iar conservele isi au locul bine meritat. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inca sunt in faza in care ma fascineaza conservele, cum cu un pic de "dustanit" si-un pic de sare (eventual) ai putin gust de vara in toiul iernii ...

      Ștergere
  2. cat ma bucura reteta asta! pentru ca mie imi place mult cus-cus-ul si ideea ta e grozava!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...