joi, 5 mai 2011

Spaghete carbonara

Nu sunt chiar "Spaghetti alla Carbonara" pentru ca originalele nu au usturoi, nici smantana, dar au mai multe oua intregi; in plus, folosim ingrediente locale, asa ca le zicem pe romaneste.
ingrediente:
- 200 gr spaghete
- 200 gr kaiser
- 1 catel usturoi
- 1 galbenus
- 200 gr smantana
- 100 gr "branza rasa 'talienesca pentru paste" (adica varianta autohtona de parmezan)
- sare, piper
metoda:
- se pune multa apa la fiert (cam 2 l), cu sare; cand fierbe se adauga spaghetele care se fierb timpul indicat pe ambalaj; cand sunt gata se scurg si se trec sub un jet de apa rece, pentru a opri fierberea;
- kaiserul se taie fasii subtiri si se prajeste (fara ulei);
- se adauga la kaiser usturoiul tocat si se caleste putin, cu grija sa nu se arda, apoi se scoate totul din tigaie;
- se amesteca un galbenus cu smantana, sare, si 50 gr branza rasa;
- se pun spaghetele inapoi in cratita impreuna cu kaiserul; cand s-au incins se adauga smantana, se amesteca rapid si se iau de pe foc;
- se presara si restul de branza si se servesc calde.

Pofta buna!

8 comentarii:

  1. Azi incerc spaghetele.Arata foarte bine.Abia astept sa vad ce iese!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa-ti placa :-). La noi sunt in top 10 pentru gust si pt timpul scurt in care se fac.

      Ștergere
    2. Au iesit foarte buune.Si care e topul 10? :) Ce se gaseste pe primul loc?

      Ștergere
    3. Ma bucur ca ti-au placut.
      Cat despre top 10 ... E foarte schimbator. Dar imi plac f mult pastele cu sos de rosii si branza. Si papanasii - mereu ma mir ce buni ies, din ingrediente simple si fara multa bataie de cap :-)

      Ștergere
  2. Imi este forte pofta de papanasi dar nu locuiesc in Ro. si din pacate aici nu am gasit ingredintele necesare pentru a face papansi.
    O sa-mi satisfac pofta la urmatoarea vizita in Ro. :)
    Ar trebui totusi sa faci 2 rubrici noi ,si anume : top 10 -retete rapide (usor de preparat) si top 10 cele mai delicioase mancaruri/gustari/parjituri,etc. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o, de-asta vin mesajele tale la 4-5 noaptea :))!
      Imi place ideea ta cu retetele rapide, o sa ma gandesc sa faco rubrica " <30' ".Cele mai delicioase e foarte subiectiv si destul de schimbator :) . Plus ca in top 3 la mine e ceva ce nici nu pot sa pun pe blog :)) (cartofi prajiti cu branza de burduf si ketchup ... )

      Ștergere
  3. Da,diferenta de fus orar :) .
    Abia astept sa "rasfoiesc" rubrica <30' .As gasi-o foarte utila in zilele aglomerate :)
    Ai dreptate in legatura cu rubrica "cele mai gustoase" .Pot spune ca am fost putin egoista si m-am gandit doar la ce mi-ar placea mie sa fie in acea rubrica :p

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am pus deja o eticheta "rapide", inca nu am definitivat lista dar ... va urma! :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...