sâmbătă, 27 august 2011

"Trufe cu ciocolata cu lapte si pralina de alune" si inca ceva


In luna august 2011 provocarea de la Daring Bakers are ca subiect bomboanele de tot felul. In lipsa unui termometru de cofetar, fara de care nu poti face prea multe vraji cu ciocolata, am ales din lunga lista de propuneri aceste trufe - si inca ceva, despre care vorbesc la sfarsit.
ingrediente pentru 30 de trufe:
- 50 gr alune de padure curatate
- 100 gr zahar
- 25 ml apa
- 200 gr ciocolata cu lapte
- 100 ml frisca lichida (reteta cerea 36%-46% grasime; cum a mea avea doar 33% am adaugat 25 gr unt, gandindu-ma ca mai ajusteaza procentajul de grasime si oricum va ajuta la intarirea bomboanelor in frigider);
- 1 cana alune tocate mare
- 1-2 linguri visinata (optional; eu am una foarte buna facuta de bucatarul meu)
metoda:
- se coc alunele in cuptor, la 180 de grade (treapta 2), pe o tava cu hartie de copt - timp de 10 minute; dupa ce se racesc putin se curata usor de coajita maronie;
- zaharul si apa se pun pe foc mic pana se dizolva zaharul, apoi se fierbe la foc mare, fara a amesteca, pana cand devine aramiu caramelul; se toarna peste alunele rasfirate pe hartie copt si se lasa la racit;
- se rupe in bucati pralina si se zdrobeste in blender;
- pentru ganache-ul de ciocolata : se taie marunt ciocolata; frisca si untul se incalzeste si se ia de pe foc inainte sa fiarba; se toarna peste ciocolata si se amesteca; dupa ce s-a racit cam 10 minute se adauga visinata si pralina sfaramata; se pune in frigider, intr-un vas acoperit cu folie de bucatarie; eu l-am lasat pana a doua zi;
- cu ajutorul a doua lingurite (sau un glob mic pentru inghetata) se formeaza bile din crema de ciocolata; se tavalesc prin alunele macinate - si de-acum le-am putut atinge si cu degetele fara sa se topeasca; se patreaza in cutii inchise, in frigider, pana la momentul servirii.


Trufele au fost un succes!


FELUL 2
Trebuia sa alegem 2 feluri de bomboane si am ales "Pate de fruit". Retetele prezentate aveau toate pectina, si cum nu ma prea dau in vant dupa pliculete cu prafuri de pus in mancare, m-am gandit sa fac pasta de mere - fructe care au multa pectina "de la natura". Am gasit aceasta sursa de inspiratie care mi-a confirmat ca se poate si fara gelatina sau pectina adaugata la fructe.
Reteta e simpla :  jumatate de kilogram de mere se curata, se taie bucati si se pun la fiert la foc mic, intr-o cratita cu capac, cu 2 linguri zeama de lamaie, putina scortisoara si un cuisor. Cand merele s-au inmnuiat sa paseaza cu un blender (fara cuisor), se cantareste pasta si se adauga cantitate egala de zahar - nu m-a lasat inima asa ca la 250 gr de pasta am pus 200 gr zahar. Se fierbe pana se ingroasa dulceata si incepe sa se desprinda de cratita cand amestecam. Se toarna intr-o tava cu hartie de copt (tava de chec pentru cantitatea asta) si se lasa la racit in bucatarie - am citit undeva ca daca e lasata in frigider se cristalizeaza zaharul. A doua zi se taie bucati care se pot tavali prin zahar, dar nu mi s-a parut ca e nevoie de si mai mult dulce .... Cand le-am gustat m-am intrebat care-o fi rostul acestor bomboane :D...  adica, de ce ar vrea cineva sa manance fructe fierte cu o tona de zahar? E un jeleu frumos colorat, aromat, dar atat de dulce incat mi-am facut imediat o limonada cu menta, sa ma dreg!

Pofta buna!



The August 2011 Daring Bakers’ Challenge was hosted by Lisa of Parsley, Sage, Desserts and Line Drive and Mandy of What the Fruitcake?!. These two sugar mavens challenged us to make sinfully delicious candies! This was a special challenge for the Daring Bakers because the good folks at http://www.chocoley.com offered an amazing prize for the winner of the most creative and delicious candy!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...