joi, 1 martie 2012

Guacamole

Organismul meu cere din cand in cand o cura de "dezintoxicare"  - cu reguli inventate de mine si care se schimba permanent. S-ar putea spune ca termenul e putin exagerat, dar stiu ca exista un documentar despre alimente numit "Toxic" (l-a vazut cineva?), asa ca "dezintoxicare"  nici nu e prea departe de adevar... De obicei cura asta e fara carne, fara paine, fara prajeli, fara ciocolata si fara grasimi prea multe, iar in perioada drastica de inceput - fara faina si fara zahar. Imi dau voie sa mananc orice fructe si legume, branzeturi si iaurt, iar la sfarsit de saptamana nu ma pot abtine sa nu fac macar o tarta... Pare destul de plictisitor regimul, dar intotdeauna "dezintoxicarea" asta imi da ocazia sa-mi amintesc sau sa gasesc noi feluri de mancare simple, usoare, cu ingredientele permise, la care in mod normal nici nu m-as uita. Asa imi amintesc de humus, de  salata cu mere si morcovi , de legumele mexicane sau de cele coapte. Sau de guacamole, care e o pasta din avocado, usturoi pisat, zeama de lamaie, ulei de masline, putina sare si fulgi de adrei iute, daca il vrem picant. Se face asa: avocado se taie in doua  pe diametrul cel mai mare; se tine in palmele facute caus si se rasucesc jumatatile in sens opus pentru a se desprinde pulpa de sambure; se decojeste, se taie cubulete si se stropeste cu zeama de lamaie pentru a nu-si schimba culoarea in verde inchis, apoi se paseaza cu o furculita si se adauga restul ingredientelor. Cu un cartof copt alaturi e gata cina de "dezintoxicare"!
Pofta buna!

P.S. Avocado pasat cu un blender vertical cu zeama de la 1/2 lamaie + aprox. 50 ml ulei de masline - iese o pasta-spuma, ca o maioneza, de o culoare verde-turbat superba, cu putina sare si 2 catei de ustoiu tocati iese un sos delicios, care se potriveste bine cu legumele coapte de care ziceam.



14 comentarii:

  1. Eu fac guacamole cu ceapa, nu cu usturoi si uneori si cu o rosie mica, taiata marunt, dar trebuie sa fie buna si cu usturoi, de ce nu?
    Mi se pare amuzanta dezintoxicarea ta, cred ca e mai ales o chestie psihica, daca simti nevoia si te ajuta, fa-o. Ce au toxic painea si ciocolata, saracele de ele? Ma refer la o paine integrala, de exemplu si neaparat la ciocolata cu 80-85% cacao. Eu mananc zilnic, de vreo 10 ani si n-am de gand sa ma dezintoxic de ea niciodata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am auzit si de varianta cu ceapa si rosie tocata, e bun si asa.
      Nu-s eu mare prietena cu painea, si cum faina e atat de procesata mi-e mai usor sa renunt la paine decat sa caut fainuri integrale si retete numai cu ele ... Si de ciocolata neagra, sincer, m-am cam saturat ... :)

      Ștergere
  2. Si eu fac cura de detoxificare dupa bunul plac,exact asa o fac si eu,doar eu imi cunosc organismul si gusturile cel mai bine. Guacamole imi place si mie tare mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare isi poate da seama ce-i cade bine si ce nu prea (cu toate ca-i place). Si cum avocado cica-i asa de sanatos, asta-i o varianta gustoasa de a-l manca :)

      Ștergere
  3. eu fac si cu usturoi si cu o tzar' de ceapa :). e foarte bine ca-ti iasa chestia asta, eu nici de mine nu reusesc sa scult :)), adica sa chiar renunt la diverse macar pentru un timp. dar reusesc sa reduc cantitatile, tot e bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. merge cura asta , dar niciodata nu stiu dinainte cat o sa reusesc, dar de data asta mi se pare distractiv :). cat despre redus portia - la cura asta imi dau seama cat de putin trebuie sa mancanc ca sa ma satur ... si-mi amitnesc de vorba japonezilor care traiesc mult care zice "hara hachi bu" = sa te opresti din mancat cand esti 80% satul. no, incearca asta :))

      Ștergere
    2. dar chiar este distractiv, am experimentat si eu pe-aproape, si-ti da o lejeritate cumva, si e misto ca poti sa le combini foarte creativ si colorat :) eu la fel, nu stiu cat ma tine, ultima data am inceput bine, dar m-a tinut f putin. acum, ca vine anotimpul, o sa fie mult mai multe la-ndemana :).

      Ștergere
    3. abia astept si eu anotimpul cu leurda si ceapa verde :)

      Ștergere
  4. Subscriu la ce spui tu. Si eu tin o cura asemanatoare. In prima saptamana este de "post", iar doua saptamana incep sa introduc lapte si oua. Nu stiu daca e buna sau nu. Important este cum te simti dupa. Traversez si eu aceasta perioada chiar acum si vroiam sa te intreb cu ce servesti salata, dar apoi m-am lamurit. Mi se pare o super idee!
    O sa o pun diseara in aplicare. Chiar eram in pana de idei!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa zic si eu, conteaza sa te simti tu bine, iar eu la cura asta ma simt cumva mai usoara (nu prea slabesc, mai mult e autosugestie cred ca). Ma bucur ca ti-am fost de ajutor :)

      Ștergere
  5. faina curata ta de "dezintoxicare", de vreo 5 ani tin si eu astfel de cure si am doar de castigat. Vine primavara, multe legume din gradina, loboda, salate, urzici!
    ...imi place ca ai vointa si ti aceasta cura! succes in continuare :*
    guacamole, e o salata care se poate face dupa propriul gust, cum vinetele se pot face cu ceapa sau/si usturoi, rosii si/sau ardei asa si guacamole. Pregatesc guacamole cu ce am prin casa si o aromez cu ardei iute sau chimion.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. era mai usor de tinut cura in tinerete, cand nu stiam de tarte si briose si merdenele ...
      ai dreptate cu chiomionul, cred ca merge bine si el in guacamole :)

      Ștergere
  6. Este extraordinar de sanatos. Mie imi place sa il savurez pe paine prajita si cu rosii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merge bine cu rosii, chiar am vazut retete de guacamole care contine rosie taiata marunt, deci - buna idee!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...