vineri, 23 septembrie 2011

Gogosari murati (cu otet)


Episodul 2 din serialul "Fabrica de muraturi" turnat intr-un sfarsit de saptamana in care bucatarul meu personal drag a fost dus cu "timbildingu" (fara neveste ... huooo.... ). Am produs in 2 zile 14 borcane, carora acum cineva trebuie sa se chinuie sa le gaseasca loc in camara :).
ingrediente:
- 2 kg gogosari
- hrean, boabe de piper, foi de dafin
- otet de 9 grade - se considera o parte de otet la 2 parti apa
- 1 lingura de sare  si 1 lingura de zahar / litru de lichid (otet+apa)
Cere un pic de matematica reteta asta, dar una simpla de tot : daca de exemplu punem 500 ml otet rezulta ca ne trebuie 1 l apa deci avem 1.5 l lichid,  la care adaugam o lingura si jumatate de sare si tot atata zahar. Aceasta cantitate ar trebui sa ajunga pentru cele 2 kile de gogosari care mie mi-au incaput in 5 borcane de 800 ml (dar ca sa fiu sigura mai nou pregatesc 2.1 l lichid).
metoda:
- se spala gogosarii, se curata de cotoare si samburi si se taie bucati;
- se pune la fiert lichidul cu zahar si sare, plus boabe de piper si foi de dafin;
- bucatile de gogosar se oparesc, pe rand , in zeama asta; nu se pun multe deodata si se lasa foarte putin - cam un minut, maxim doua, pana cand incep sa se inmoaie; se schimba putin si la culoare, devin de un rosu ce bate o idee spre portocaliu; se simte si atingandu-i cu ustensila cu gauri cu care ii vom scoate ca incep sa-si schimbe consistenta; oricum, nu trebuie lasati sa se inmoaie!
- dupa ce s-au oparit si s-au racit putin toate bucatile de gogosari se aseaza in borcane sterilizate (ca la muraturile asortate ), fara a le indesa dar astfel incat sa nu ramana spatii goale mari intre ele; se pun si cateva bete de hrean in fiecare borcan;
- borcanele asezate pe ceva metalic (tava, cutit, coada de lingura) se umplu cu zeama fierbinte in care am oparit gogosarii, se pun si cateva boabe de piper si foi de dafin (din aceeasi zeama), se strang capacele si se aseaza bocanele "in paturi", de unde se scot dupa vreo 2 zile, cand s-au racit complet, si se aseaza in camara.
unii sunt opariti, unii nu

Pofta buna!

3 comentarii:

  1. Vai de mine, ce vad! :)))Liiiiiiaaam

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai Nuli ce pofta ti-e! :)) Hai sa-ti iei un borcan!

    RăspundețiȘtergere
  3. Aşa îi fac şi eu ,dar anul trecut nu am avut hrean şi nu s-au înmuiat. Ptr mâine mi-am facut de lucru cu 10 kg de gogosari. Súper rețeta.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...