vineri, 24 iunie 2011

Pui mediteranean


2015, poza noua, dar mancarea asta tot nu e fotogenica ...


Asta a fost prima mancare pe care am gaitit-o eu pentru bucatarul meu personal ! Imi place combinatia de rosii cu porumb si masline, imi place ca se poate face o cantitate mare, pentru cand sunt multi meseni, si imi place ca se reincalzeste usor si e la fel de buna si a doua zi.


ingrediente (pentru 4 portii):
- 1 kg piept de pui
- 100 g salam sai carnati picant (optional)
- o ceapa
- 3 catei de usturoi
- 1 ardei gras rosu
- 3 rosii
- 1 conserva rosii
- 2 linguri pasta de rosii
- o conserva de porumb
- 100 g masline negre si verzi
- sare, piper, boia
- cimbru, oregano, maghiran
metoda:
- se taie ceapa julienne, salamul (sau carnatii) feliute / cubulete, ardeiul - fasii; se toaca usturoiul;
- rosiile se arunca intr-un vas cu apa ce fierbe, se lasa 30 de secunde - 1 minut, apoi se scot; cand s-au racit de decojesc si se taie cubulete; (se poate face si fara rosii prospete, sau se poate inlocui si conserva cu rosii proaspete - depinde de sezon);
- pieptul de pui se taie bucati (nu prea mici, nici prea mari; o jumatate de piept o tai in 3-4 bucati); se sareaza si se pipereaza, se presara boia, apoi se prajesc bucatile in ulei incins, in transe, astfel incat sa nu stea inghesuite in tigaie;
- dupa ce s-a prajit puiul se caleste ceapa, ardeiul si salamul picant, apoi se adauga usturoiul tocat; se adauga rosiile, pasta de rosii, puiul prajit, se sareaza, se adauga verdeturile si se lasa la fiert la foc mic cam 30 de minute;
- se adauga porumbul scurs si se fierbe 5 minute; in ultimul minut se pun si maslinele taiate feliute.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...