joi, 16 februarie 2012

Lichior de portocale

Lichiorul acesta este facut dupa inspiratia de moment, pentru a folosi alcoolul ramas dupa ce am pus de alt lichior (care va fi gata imediat), iar portocalele sunt materia prima de sezon.
ingrediente:
- 4 portocale intregi (660 gr)
- 220 gr zahar
- 250 ml alcool
- 400 ml apa
metoda:
- se spala bine portocalele, cu apa fierbinte si detergent de vase, se freaca cu o perie si clatesc bine;
- se taie portocalele bucati si se pun intr-un borcan impreuna cu zaharul;
- se pastreaza la loc caldut (in bucatarie) timp de o saptamana, scuturand borcanul in fiecare zi;
- se scurge zeama lasata printr-o sita, apoi se storc bine fructele; la acest suc se adauga apa si alcoolul si se mai lasa cateva zile intr-o sticla inchisa, la loc intunecat si racoros.
Lichiorul e foarte aromat, se simte pregnant gustul de coaja de portocala (gustul imi aminteste de cojile de portocala confiate). La urmatoarea incercare voi adauga impreuna cu apa si alcoolul suc proaspat de portocale (cam 200 ml) pentru ca gustul de miez de portocala sa fie mai puternic decat cel de coaja.


Pofta buna!

6 comentarii:

  1. Unde erai cand imi trebuia lichior de portocale si nu gaseam nicaieri?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) dupa ce l-am facut am gasit reteta in "sanda marin" - tot din 4 portocale intregi, dar mai mult zahar - mai mult acool - mai multa apa, deci mai diluat in gust de portocala. Asa ca al meu e mai bun :))

      Ștergere
  2. Excelenta idee!Multumesc!Sigur voi prepara si eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si vremea e numa buna de stat in casa cu un paharel de lichior :)

      Ștergere
  3. Maine ilpun la facut.
    Voi povesti despre rezultate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocmai am facut si eu inca o portie, am pus si suc de portocale cum ziceam in postare - e putin mai acrisor asa.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...