marți, 14 februarie 2012

Jeleu de cafea


Am vazut de ceva vreme un joc care mi s-a parut interesant si dragut  intre bloggeri culinari de pe alte meleaguri, asa ca m-am bucurat cand am aflat ca Ama a avut ideea de a organiza aceasta "bucatareala in secret" si intre blogurile romanesti. Am intrat si eu in joc, iar blogul ce mi-a revenit pentru inspiratie este cel al Mitinitei, pe care il cunosteam deja de putina vreme si in care sunt multe retete pe care vreau sa le incerc. Am ales-o pe cea mai ciudata, din curiozitate si de pofta de cafea :) : jeleu japonez de cafea.
inrgediente:
- 2 cani cafea (500 ml) - am folosit decofeinizata pentru ca dimineata bem un vailing de cafea, si nu am vrea sa ajungem la o supradoza de cofeina cu aceste jeleuri
- 1 pliculet gelatina (10 gr)
- 2 linguri de zahar
metoda:
-  se amesteca gelatina cu putina cafea, apoi se adauga la restul de lichid impreuna cu zaharul; amestecand in continuu se pune la foc mic pana cand se dizolva gelatina;
- se pune in forme si se lasa la racit in frigider.
Se serveste cu frisca sau fara.
Am incercat si un jeleu de portocale din 250 ml zeama de portocale si 5 gr gelatina praf, fara zahar sa fie acrisor. Efectul maxim al acestor jeleuri racoritoare se obtine cu siguranta intr-o zi torida de vara, dupa cum spune si Mitinita in partea in engleza a postarii ei (pe care n-am citit-o decat dupa ce am facut desertul).

Pofta buna!

7 comentarii:

  1. Excelenta idee!Felicitari!O sa fac si eu,tare tentant arata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ideea e a japonezilor, adusa mai aproape de noi de Mitinita .. lor li se cuvin felicitarile :). Sa-mi spui cum ti s-a parut, daca faci si tu!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt o mare fana a cafelei. Beau cel putin 3 cani pe zi asa ca acum, dupa ce am citit reteta ta, deja ma imaginez intr-o dimineata calduroasa de vara cu jeleul racoritor de cafea si portocala in fata, savurandu-l cu nesat. Bineinteles, eu as folosi cafea normala pentru a ma pune pe picioare de dimineata :) Indiferent de originea acestui jeleu, felicitarile mele pentru ca l-ai realizat si l-ai impartasit cu noi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru cuvintele frumoase si ma bucur ca vi se pare interesanta reteta! Sigur ca trebuie cafea naturala, daca nu bem licoarea :)), dar eu am facut-o decaf tocmai ca sa nu renunt la bautura.

      Ștergere
  4. Nu folosesc gelatina in preparate,insa, pentru minunatia asta sunt gata sa ma sacrific.Si eu iubesc cafeaua si imi place ca reteta nu prevede mult zahar,deja ma gandesc si la un jeleu cu menta si lamaie/portocala,ori cu fructe de padure.Dar tot cu putin zahar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu ma dau in vant dupa gelatina, daca nu va place puteti folosi agar-agar care e un fel de 'gelatina" vegetala. Cred ca ar fi foarte bune si variantele de jeleu cu fructe!

      Ștergere
  5. Stiu de agar-agar,insa momentan nu am posibilitatea sa cumpar,dar il prepar cu gelatina.O data la o suta de ani n-o fi foc :).Cu jeleul asta ar merge un tort bun (neaparat cu mascarpone si nuca/migdale),ma gandesc...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...