vineri, 25 noiembrie 2011

Prajitura cu lamaie

Mi-am amintit brusc de reteta asta pe care am gasit-o in "secretele bucatariei" acum cateva luni. Are un gust inviorator si "tare", trebuie taiata in bucatele mici pentru ca nu se poate manca mult deodata (ceea ce e un lucru bun ... ).
ingrediente pentru blat:
- 250 gr unt moale
- 125 gr zahar
- 250 gr faina 000 cernuta
- praf de sare
ingrediente pentru glazura:
- 2 lamai
- 2 oua
- 250 gr zahar
- 2 linguri faina
- praf de sare
- zahar pudra
metoda:
- se incinge cuptorul la 160 de grade; (eu am aproximat la treapta 1 jumate pentru cuptorul meu cu 3 trepte, dar a fost prea mic focul pentru prajitura asta si a trebuit sa o coc mai mult timp decat spun instructiunile);
- se freaca untul cu zaharul, se adauga faina si un praf de sare;
- se tapeteaza cu hartie de copt o tava de 20x20 (cea mai mica tava a mea e putin mai mare adica 16x26 si a fost buna si ea); se intinde aluatul in tava cu degetele, ridicandu-se o margine de 3-4 cm inaltime;
- se coace blatul timp de 20 de minute; se scoate din cuptor si se lasa sa se raceasca putin;
- se pregateste glazura : se bat ouale, se adauga zaharul, faina, coaja si zeama de la cele 2 lamai si praful de sare; se toarna compozitia peste blat si se coace inca 25-30 de minute;
- se lasa sa se raceasca pe un gratar, apoi se pudreaza cu mult zahar pudra.
Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Aaaah, imi plac mult prajiturile cu lamaie, tocmai am facut un chec azi dimineata. Am retinut reteta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Irina, gustul de lamaie de puternic in prajitura asta, asa ca daca iti place lamaia, trebuie sa o incerci!

    RăspundețiȘtergere
  3. ador prajiturile cu lamaie, si briosele cu lamaie si cremele cu lamaie! Multumesc pentru reteta, imi place tare mult!

    RăspundețiȘtergere
  4. Kadia, ma bucur ca iti place prajitura, sa-mi spui cum ti-a iesit daca o faci! :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...