joi, 1 septembrie 2011

Cas la capac

Mancam cas la capac aproape o data pe saptamana in timpul verii pentru ca ne place foarte mult si se face repede. E numa' bun cand vii flamand de la servici, satios, iar cu o salata "cu de toate" langa e excelent! Mi-a luat ceva timp si multe incercari pana mi-a iesit aproape la fel de bun a al bunicii mele, am stat langa ea si am furat toate secretele. Desi e o mancare rapida si cu putine ingrediente, are cateva secrete pentru  a iesi "ca la Buna"!
ingrediente:
- 2-3 felii de cas (merge si de vaca dar cel de oaie se topeste mai bine) - atatea cat sa acopere cam jumatate din tigaie, cam de 8-10 mm grosime;
- 3 oua
- 2-3 linguri lapte
-sare, piper
metoda:
- se sareaza si se pipereaza feliile de cas;
- se bat ouale, ca pentru papara; se adauga laptele, putina sare si se amesteca;
- se incinge ulei intr-o tigaie de teflon cu capac (de sticla e ideal, sa vedem ce se intampla in tigaie);
- cand uleiul e incins se toarna ouale, se acopera tigaia si se face focul mic;
- cand incepe sa se coaguleze oul se inclina tigaia si se scurge oul ramas lichid spre margini, ridicand  putin aceste margini intarite, apoi se lasa iar sub capac;
- cand  incepe sa se coaguleze si la suprafata oul, se aseaza feliile de cas pe jumatate de omleta, acoperindu-le cu cealalta jumatate; se pune din nou capacul si se lasa iar la copt, pe foc mic (eu folosesc cel mai mare ochi al aragazului pe minim);
- cand incepe sa se topeasca casul se stinge focul si se mai lasa casul sub capac 2-3 minute.
Foarte bun cu salata de rosii, castraveti, ardei si ce-o mai fi.
Pofta buna!

7 comentarii:

  1. Wooow, cat de bine arata! Pupici si o seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ohhh fix asta as manca in dimineata asta! Arata de nota 20, aproape ii simt gustul. :O :)
    O seara faina Liana! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Andreea, din cate stiu casul proaspat e mai greu de gasit pe la tine pe-acolo, asa ca trebuie sa dai o fuga pana aici :))
    O seara faina si tie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesanta reteta si apetisanta...n-am mancat niciodata ;(

    RăspundețiȘtergere
  5. Liana, trebuie sa o incerci neaparat - se face rapid si e foarte bun ! (n-am inventat-o eu asa ca pot s-o laud :)) )

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu asta este casul la capac !!!
    Asta este papara cu brinza !
    O reteta de CAS LA CAPAC nu aveti?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...