sâmbătă, 25 iunie 2011

Salata de pui cu avocado si rosii

Din nou o reteta la care nu prea conteaza cantitatile, importanta fiind combinatia de gusturi si texturi, proportia in care punem ingredientele fiind "dupa gust". Eu am pus asa :
ingrediente:
- 2 bucati avocado
- 2 rosii
- 2 bucati piept de pui
- zeama de lamaie
- 1 fir ceapa verde
- masline negre
- crutoane din 2 felii de paine
metoda:
- pieptul de pui se taie in 2 pe grosime; fiecare felie se sareaza si se pipereaza, se stropesc cu ulei de masline si se prajescc in tigaia-grill pe ambele fete, fara ulei suplimentar;
- se desface avocado (se taie pe cea mai lunga circumferinta si tinandu-l cu ambele maini, prin rasucire, se desprinde una din jumatati de pe sambure; cu varful unui cutit se scoate apoi samburele din cealalta jumatate), apoi se curata de coaja si se taie felii; se stropeste cu zeama de lamaie pentru a nu se innegri;
- se taie rosiile, ceapa verde, maslinele de pe samburi;
- cele 2 felii de paine se taie cubulete si se stropesc cu ulei de masline; se coc in cuptorul incins 10-15 minute, pana devin aurii;
- se taie fasiute pieptul de pui si se amesteca toate ingredientele, se stropeste cu ulei de masline, se sareaza si se pipereaza.
Se poate manca un bol mare dintr-o rasuflare!

Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Da, uite o reteta care ma tenteaza si pe mine. Liana, felicitari pentru blog, i-am admirat organizarea, aspectul. Inca le mai studiez :)...as vrea sa te intreb, deocamdata, daca nu stii tu un blog culinar stil mediteranean sau cumva dietetic, stii tu, sanatos. Fara prajisme, praji sau torturi(plural de la tortura) cu unt, zahar si alte chestii colosale, da' asa, mai nesanatoase- mai ales de la un anumit moment, daca-mi dai dreptate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioana, multumesc pentru aprecieri. De vina pentru organizare e mintea mea de fecioara analitica si liceul in clasa de info :).
      Am luat lista de bloguri pe care le urmaresc la studiat si nu stiu unul care sa raspunda 100% cerintelor tale. Pe de alta parte , niciunul nu e foarte "nesanatos". Noi incercam sa mancam cat de sanatos putem - nu folosim deloc semipreparate, prafuri sau plicuri, facem in casa cat de multe stim si putem. Prajeli rareori (de-o pofta din cand in cand), torturi nu prea stiu sa fac :))...Recunosc ca am o slabiciune pentru tarte, iar prajituri cu stevie in loc de zahar inca n-am facut ... dar ce vezi aici e echilibrul pe care l-am gasit eu intre papa bun si mancare sanatoasa.
      Concluzia vorbariei mele e ca o sa tin minte solicitarea si dau un link cand gasesc ceva specializat pe ce vrei tu :)

      Ștergere
  2. Toata admiratia unei sagetatoare analitice, absolvente de facult. info pt. organizarea si aspectul blogului! Din cate am vazut pana acum, este preferatul meu.

    Revenind la mancare sanatoasa, oricand, daca gasesti un blog cu retete mediteraneene, sau pt. cei cu colesterol marit, risc de boli de inima, chestii din astea, te-as ruga sa-mi dai de stire pe blogul meu, oriunde, chiar la o postare mai veche ar fi mai bine. Pe la tine o sa trec des pana-mi organizez si eu blogul, acceptabil :)). Apoi nu stiu...nu promit, ca nu-mi face bine sa vad atatea bunatati si apoi sa aflu ca-s ba cu unt, ba cu zahar, ba prajite, ba rasucite...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) poate inventez o eticheta noua "fara unt - fara zahar - fara prajeli etc" sub care sa aranjez retetele dietetice! ca tot vorbeam de ordine ...

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...