joi, 17 mai 2012

Tarta Banoffee


Bomba asta calorica, inventata zice-se in 1972 si botezata cu un nume compus din cuvintele "toffee" si "banana", e o tarta dulce-dulce formata din cateva straturi, care mai de care mai gustos (si mai dulce): o baza de aluat fraged sau biscuiti sfaramati amestecati cu unt topit, apoi un strat de dulce de leche (alias dulceata de lapte, sau confiture de lait) peste care se aseaza felii de banane care se acopera cu frisca ornata cu ciocolata topita. Am urmat reteta de la Teo's Kitchen - un blog pe care il cunosc de muuuuulti ani, de pe vremea cand nu aveam eu prea multe tangente cu bucatareala si doar ma uitam cu pofta la toate bunatatile prezentate de Teo, care bunatati sunt atat de multe incat mi-a fost foarte greu sa aleg o reteta pentru Provocarea secreta a lunii mai organizata de Ama. Cantitatile difera fata de reteta originala pentru ca am folosit o tava mai mica (17 cm diametru), iar dulce de leche e facut de mine din lapte si zahar.

ingrediente:
- 150 gr biscuiti
- 75 gr unt
- 300 gr dulceata de lapte
- 2 banane mici
- 150 ml frisca lichida
- 50 gr ciocolata amaruie
metoda:
- se macina buscuitii in robotul de bucatarie; se topeste untul si se toarna peste biscuiti; se amesteca bine apoi se taseaza compozitia intr-o tava, inclusiv pe peretii acesteia; se lasa in frigider 30 de minute pentru a se intari crusta;
- se continua asamblarea tartei cu celelalte straturi: dulce de leche, apoi bananele taiate felii; se acopera cu frisca batuta; se lasa din nou in frigider;
- se topeste ciocolata la bain marie, adaugand eventual putin unt; se orneaza tarta cu ciocolata topita.


Pofta buna!

8 comentarii:

  1. am vrut sa zic cand am vazut poza pe feisbuc, dar m-am gandit ca poate nu nimeresc :) eu n-am facut pana acum, dar ca si combinatie e la fix, deja stiu ca-mi place. acum ni-s in mare pauza de prajituri, etc. inca :) mai peste 3-5 kile minus ma bag in faina&co, cu intelepciune, desigur :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te invidiez putin pentru vointa, eu nu reusesc sa fac pauze suficient de lungi sa se vada vre-un rezultat :(.
      dar asta ti s-ar potrivi manusa ca n-are faina :D (decat un pic, cat o fi in biscuiti) - in schimb la zahar sa te tii ....:))

      Ștergere
    2. pai si biscuitii? :) caramelu', frisca, cioco? mai stau un pic pe margine :)eventual sa macin cereale, sa amestec cu miere, dar tot trebe unt, poate si ceva faina integrala, adica sa fac un biscuite :p. mai vad eu:)

      Ștergere
    3. Pai tu ai zis ca nu vrei faina si eu ziceam ca aici nu este faina decat putina in biscuiti, prefacandu-ma ca zaharul si frisca n-ar conta in actiunea ta de bunaciunizare :-)

      Ștergere
  2. O bomba calorica gustoasaaaaa!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Combinatia e foarte buna deci merita bombardarea, din cand in cand, cu o portie mica...

      Ștergere
  3. Liana, tarta asta e una dintre preferatele sotului meu. Intra-devar e extraordinar de buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Parca si la noi in familie lui i-a placut cel mai mult - lui, care mi-a zis din prima ca nu-i plac dulcriurile, si acum cere prajitura cu mere, cuib de viespi s.a.m.d. :)).
      Multumesc de vizita, Irina, si sper ca esti bine.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...