marți, 22 martie 2011

Ciorba de legume

Eu fac italienesti, mexicane, chinezesti - el face traditionale romanesti; eu fac aperitive si deserturi, el supe si fripturi; eu fac hummus, el racituri; eu fac quiche, el carnati; s.a.m.d... Acesta reteta, care face parte din categoria "supe" si "traditionale", este deci a bucatarului meu personal :); eu doar scriu dupa dictare.
Apreciez o supa (sau o ciorba) de ceva vreme, pentru cateva calitati : poate fi facuta ieri-alaltaieri si incalzita in 5 minute cand ajungi de la servici, dupa-masa, flamand, si ai rapid o mancare calda, satioasa si nu prea calorica .
ingrediente:
- 1 kg morcovi
- 2 bucati pastarnac
- 1 ceapa
- 3 catei usturoi
- 1 ardei gras sau 2-3 linguri pasta de gogosari (de casa :) - de-a mea, de data asta )
- 1 conopida
- 1 borcan de 800 gr mazare
- 200 ml pasta de rosii
- sare, piper
metoda:
- se rad morcovii, pastarnacul, ceapa si usturoiul si se calesc in ulei de floarea soarelui (ulei putin, cat sa se unga fundul oalei); se lasa la calit pana lasa zeama si se inmoaie, dupa care se adauga apa - cam 4 l;
- se condimenteaza cu sare si piper;
- se lasa sa fiarba 30 de minute , apoi se adauga conopida spalata si desfacuta in buchetele mici si lasata in apa rece pana la momentul in care se adauga la supa; se mai lasa la fiert 15 minute;
- se adauga mazarea si pasta de rosii si se mai lasa sa fiarba in clocot mic maxim 10 minute;
Se poate servi cu smantana sau iaurt si neaparat cu ardei iute - proaspat sau murat.
Pofta buna!

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...