luni, 23 aprilie 2012

Tarte cu ciocolata si gem de portocale


Imi era pofta de mousse au chocolat combinata cumva cu portocale, iar de aici pana la tartele de fata nu mai era decat un pas pentru o mare iubitoare de tarte ca mine - si cand zic "mare" s-ar putea sa am mai multa dreptate decat mi-as dori :)).

ingrediente crusta (8 tartelete cu diam. 6 cm):
- 125 gr faina 000 cernuta
- 65 gr unt rece
- 30 gr zahar pudra
- 1 ou
- 1 praf de sare
ingrediente ganache:
- 180 gr ciocolata (o tabla Poiana amaruie si una cu lapte)
- 150 ml frisca lichida
- 35 gr unt
umplura si decor: 
- cate o lingurita de gem de portocale pentru fiecare tarta
- coaja de portocala confiata

 metoda:
- se prepara in robotul de bucatarie aluatul de patiserie: se amesteca faina cu zaharul, se adauga untul rece taiat cubulete, amestecand scurt, apoi se adauga si oul; se opreste robotul cand aluatul s-a adunat in forma de bila - se inveleste in folie alimentara si se lasa in frigider 30 de minute;
- se intinde aluatul pe blatul usor infainat, se decupeaza cercuri, se aseaza aluatul in forme si se inteapa cu o furculita; se aseaza o bucatica de hartie de copt in fiecare tarta, se umplu cu boabe de fasole si se coc timp de 15 minute la foc mediu; se indeparteaza hartiile cu tot cu greutati si se mai coc crustele inca 10 minute; se scot din forme si se lasa la racit pe un gratar;
- intre timp se pregateste crema: se pune la foc mic frisca lichida si bucata de unt; se toaca marunt ciocolata  (cu cat sunt mai mici bucatile cu atat se va topi mai repede) si se pune intr-un bol; inainte de a fierbe frisca - cand incepe sa faca bulbuci pe margine - se ia de pe foc si se toarna peste ciocolata; se lasa 30 de secunde - 1 minut, apoi se amesteca pana cand se obtine o crema omogena;
- gemul se portocale se poate pasa cu un blender, pentru a se obtine o pasta fara bucatele de fruct prin ea; imi imaginez ca s-ar potrivi la gust si gemul de zmeura, daca nu aveti de portocale;
- se asambleaza tartele: in fiecare crusta de pune cate o lingurita de gem, apoi se toarna ganache; se lasa in frigider cateva ore, pentru a se intari crema; se decoreaza cu coaja de portocala confiata.
Observatii:
- am uns pe interior jumatate din cruste cu ciocolata topita, pentru a forma un strat impermeabil care sa protejeze crusta de gemul de portocale; n-am observat insa nici o diferenta intre tartele cu si cele fara stratul de ciocolata;
- am citit undeva ca daca se bate ganache-ul cald cu un mixer crema se va deschide la culoare si isi va mari volumul; mie nu mi s-a intamplat asta si inca nu imi dau seama de ce :).
- dupa ce am umplut tartele mi-a mai ramas crema, deci ori faceti cantitate mai mica, ori va sacrificati simancati cu lingurita ce ramane :).


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Unde ai gasit forme de tarte si din ce-s? Eu am una rotunda din ceramica, neondulata insa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt din tabla banala (argintie) si se gasesc pe la Auchan de tot felul de dimensiuni, sau in magazinele gen "menaj" (de ex. pe doja langa meli-melo). La acelasi supermaket erau si mai mari, de sticla, cu 10 lei, si mi-s foarte incantata si de aceea :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...