luni, 13 iunie 2011

Budinca cu orez si rubarba

Saptamana trecuta a fost una buna : am castigat un loc fruntas, si anume 8, la concursul Bloggospodina gazduit de Laura Laurentiu careia ii multumesc cu ocazia asta pentru organizare si juriului pentru ca s-a gandit sa ma premieze :); tot saptamana trecuta am adaugat o patalama la colectie in "viata reala". Revenind la chestiunile serioase: putin inainte de a se anunta concursul am ochit o carte cu retete si m-am gandit ca particip la concurs, castig o mentiune si ma cadorisesc cu acea carte .... zis si facut! Am deci in biblioteca "1000 de retete de deserturi"! O MIE !!! ....daca fac una pe saptamana ... nu-i bine, ies la pensie pana termin, cu 3 pe saptamana o sa-mi ia vreo 6 ani jumate, contez pe aniversari si alte sarbatori pentru a accelera ritmul, si de fapt sunt mai mult de 1000 de retete pentru ca multe au variante, dar sa zicem ca asta se compenseaza cu faptul ca poate unele nu le fac deloc, daca au ingrediente principale care nu ne plac.
Bucatarul meu personal a deschis cartea la intamplare si a pus degetul pe prima reteta incercata din cartea cea noua. E un dulce nu foarte pretentios care merge intr-o zi din saptamana, acrisor si reconfortant.

ingrediente:
- 200 orez
- 750 ml lapte
- 1 plic zahar vanilat
- 500 gr rubarba
- 180 gr zahar
- 3 oua
- 200 ml frisca nebatuta
metoda:
- se pune la fiert laptele cu zaharul vanilat;
- cand incepe sa fiarba se adauga orezul spalat in apa rece;
- se lasa la fiert la foc mic, amestecand din cand in cand, 20 de minute;
- se incinge cuptorul pe mediu (treapta 2 din 3, cartea zice 200 grade C);
- am inlocuit rubarba si zaharul cu gem de rubarba facut de mine acum vreo 2 saptamani; am avut cam 700 gr de gem facut cu proportia de 1 parte zahar la 3 parti rubarbar, deci - cam cum zice reteta; am amestecat deci orezul fiert cu gemul de rubarba;
- se amesteca ouale cu smantana (si cu zahar, in cazul in care facem cu rubarbar proaspat);
- se tapeteaza forma cu unt si zahar, apoi se toarna compozita;
- se coace 40 de minute; se lasa sa se raceasca complet apoi se serveste.

Pofta buna!
A doua zi am decorat budinca cu sos de caramel (3 lg zahar + 1 lg apa - fiert, adaugat 1 lingurita amidon dizolvat in lapte, cam 100 ml). Ne-a placut si asa, si simpla.
Mai am 999 !... :)


4 comentarii:

  1. Felicitari pentru concurs!
    Intr-adevar, o mie de retete e mult. Se pare ca nici autorii nu le-au testat pe toate, caci ar fi fost expirate pana ar fi terminat.

    RăspundețiȘtergere
  2. @ "fele apa" , multumesc pentru felicitari. Cat despre cele 1000 de retete - acuma mi-am dat seama de ce unele poze au un aer de anii '80! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna trebe sa fie budinca! Dsr vai, inca 999!.....

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, anonim, imi plang si eu de mila .... :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...