miercuri, 23 noiembrie 2011

Gougeres

Un fel de de choux - uri, dar de data asta sarate, cu branza. Se pot manca dupa modelul celor dulci, umplute cu ceva, sau asa cum sunt. Si daca tot am inceput seria retetelor lui David Lebovitz, de-aici vine si aceasta.
ingrediente (35 de bilute mi-au iesit mie) :
- 125 ml apa
- 40 gr unt
- 1/4 lingurita sare
- 70 gr faina
- 2 oua
- cateva fire de arpagic
- 100 gr branza uscata, rasa (eu am folosit varianta autohtona de parmezan)
metoda:
- se pune la fiert apa cu untul si sare; se lasa sa dea un clocot;
- se adauga faina, toata deodata, si amesteca pana cand compozitia de desprinde de pe peretii cratitei;
- se lasa putin la racit dupa care se adauga ouale, unul cate unul, adaugandu-l pe al doilea doar dupa ce primul a fost incorporat complet; se adauga arpagicul si aproape toata branza;
- se pun gramajoare de compozitie pe o tava tapetata cu hartie de copt; se pot folosi doua lingurite, nu e nevoie de ustensile mai complicate; cu un deget umezit in apa se turtesc moturile ce s-ar putea arde la copt; se presara restul de branza si se coc la foc mare (2 jumate la cuptorul meu, reteta originala spune 220 de grade) timp de 10 minute, apoi la foc mediu (1 jumate respectiv 190) inca 15-20 de minute.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...