miercuri, 6 iunie 2012

Pui saltimboca

Saltimboca este un fel de mancare de origine italiana care se face asa : felie subtire de carne de vita + frunza de salvie + felie de prosciutto - prinse toate cu o scobitoare si prajite in unt. Cum vreau sa continui aventura de a gati mai mult "mancare serioasa" decat dulciuri dar nu am curaj sa incerc sa gatesc carnea de vitel am facut saltimboca din piept de pui. Ideea de a face pachetele de carne invelite in  bacon vine de la bucatarul meu, mai priceput decat mine la gatit carne; am facut mancarea la 4 maini si rezultatul ni s-a parut delicios!

ingrediente:
- 1/2 piept de pui mare
- frunze de salvie
- felii subtiri de bacon
- 75 ml vin alb
- sare, piper
metoda:
- pieptul de pui se taie in felii subtiri : lobul ce se desprinde l-am taiat in 2 felii, iar bucata mai mare am taiat-o in 2 fasii (pe verticala cum sta carnea pe tocator), apoi fiecare in cate 3 felii (pe orizontala);
- se bat feliile de carne de pui cu o bucata de folie alimentara deasupra;
- se sareaza si se pipereaza carnea pe ambele fete; pe fiecare bucata de carne se aseaza cate 2 frunze de salvie, apoi se impatureste felia in doua si se inveleste in bacon;

-se inginge ulei intr-o tigaie; se prajesc pachetelele pe ambele fete cate 2-3 minute, apoi se adauga vinul si se fierbe totul la foc mic pana se evapora alcoolul, invartind din cand in cand pachetelele de pe o parte pe alta;
- se servesc cu un pahar de vin alb; garnitura din imagini: cartofi noi la cuptor si o salata = rosie+aovcado+zeama de lamaie+salata verde+ulei de masline.

Pofta buna!

15 comentarii:

  1. Am tot auzit de felul asta la Roma, dar n-am mancat. Hai ca as incerca si eu, dar spune-mi de unde sa iau salvie, este la piata? Si e acelasi lucru cu salvia decorativa? ca eu mi-am semanat din seminte in cateva ghivece, pt. florile frumoase rosii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioana, e salvia officinalis http://condimenteweb.ro/condimente/salvie-c165 - alta decat cea cu flori rosii. Daca ai gasi in piata rasad, sa-ti pui intr-un ghiveci ar fi cel mai bine. Eu am o planta lunga si zaluda - singura ce mi-a ramas dintr-un plic intreg de seminte de acum vreo 2 ani (locuieste pe terasa langa margaretele de langa petuniile rosii, haha! )
      Pieptul e de-acolo de unde ziceai tu, mai galben decat cel de la supermarket. Copil de beton ce mi-s nu-mi dau seama daca e galben de la boabele de porumb mancate de pui sau de la oarece "vopsea" ... dar de bun e bun.

      Ștergere
    2. Ieri am gasit la piata ultimele doua rasaduri de salvie, cam chinuite ce-i drept, drept pt care mi le-a dat gratis! Azi ma duc din nou, poate mai gasesc, nu prea sunt ca nu e o planta aromatica folosita pe la noi.
      Liana, nu-l intrebi tu pe bucatarul tau ce fel de carne de vita-vitel trebuie pt. saltimboca? ieri am fost la Auchan si am vazut cateva tipuri (carpacio-pare prea subtire, spata netaiata felii, muschi-ca pt. gratar...)

      Ștergere
    3. Nu sunt rasaduri de salvie in toata piata...
      Acuma serios, de ce oare nu facem retete de-ale noastre, cu ierburi si arome de-ale noastre?! Asta nu-i o critica la adresa ta, eu gatesc de-o vreme aproape numai retete italienesti si trebuie sa recunosc ca nu-mi ies la fel de bune ca lor. Ca n-avem ierburile lor si probabil nici nu cunoastem acele mici secrete care fac pana la urma diferenta.

      Ștergere
    4. Sper sa se prinda rasaurile amarate, din experienta mea e o planta rezistenta si iertatoare, eu pierdusem speranta sa mai asa ceva din seminte cand am descoperit-o pe a mea.
      Pai, zi-mi o iarba de-a noastra ... (patrunjel si cimbru, hehe).
      Bucatarul e cu mancarurile romanesti traditionale, nu stie despre saltimboca. Eu cred ca trebuie o carne caaat mai subtire!

      Ștergere
    5. Patrunjel, telina, cimbru, marar, busuioc, leustean, tarhon cam astea-s si trebuie s-o recunosc, nu le stiu folosi pe toate, care la ce, inca ma uit in cartea de bucate. Magheran habar nu am daca creste pe la noi prin Ardeal, dar am inceput sa folosesc din ala uscat.
      Ieri am vazut frunze de salvie la Carrefour cam cu 6,5 lei, ajungeau pt saltimboca 12 persoane- cam asa, dar n-am luat ca ramaneam la inca un film mai in noapte si m-am temut ca pana ajung acasa se ofilesc. Dar e bine de stiut ca-s acolo, cand ma decid sa fac, stiu unde gasesc salvie. O sa fac si cu pui, dar as vrea si sa gust reteta originala.

      Ștergere
    6. daca incerci cu vitel sa-mi spui si mie cum ai facut si cum a iesit :)

      Ștergere
  2. imi este cunoscut acest fel de mancare,dar recunosc ca nici eu nu m-am aventurat sa il prepar,dar cine stie poate gasesc si eu curaj :)....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, cu piept de pui e chiar simplu de facut. Cand o sa cresc mare incerc si cu vitel :))

      Ștergere
  3. si eu tot am vrut sa fac si acuma chiar o sa tin minte. eu am inceput sa probez cu vita, mi se pare foarte, foarte misto. bine, o las doar un pic sangerie, ca na, nu-s obisnuita. cine stie insa cum mi se modifica gusturile pe parcurs:). eu pun pe gratar mai intai, apoi la cuptor, la 160, cu unt si ierburi, piper. sare la final de tot, ca mi-a fost teama sa nu fac talpa :). o iesit bun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai tine-o minte ca-i chiar bun :), asta nu-i chiar varianta originala dupa cum ziceam, dar ne-a placut mult. Cu vita - mie nu-mi place sangerie, dar o sa studiez problema - cum sa fie carnea facuta dar nu talpa. deocamdata am citit ca daca-i taiata f subtire si perpendicular pe fibra iese saltimboca si din vita.

      Ștergere
  4. Buna reteta, delicioasa! Imi pare bine ca am descopeit blog-ul tau, asta datorita Amei, prin provocarea secreta, iar aceasta luna mie mi-a revenit blog-ul tau..din care as fi facut atatea....(dar urmeaza si altele), dar m-am oprit la scones.....le aveam in minte sa le fac,si am vazut reteta la tine, asa ca iti multumesc frumos, au fost delicioase!!!!! pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare bine ca ai gasit ceva pe placul tau :) si ca au iesit bune scones! Multumesc pentru cuvintele frumoase :)

      Ștergere
  5. Tare bine mai arata si cred ca e foarte bun,trebuie sa incerc reteta asta !
    Iti doresc o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mimmi, sa stii ca-i bun intr-adevar, si rapid :) - doua maaaari calitati!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...