luni, 5 martie 2012

Galette cu legume coapte


De cand am vazut tarta asta visez la ea! Stiam ca o sa-mi placa deoarece combina crusta de tarta rustica cu legumele coapte - si am avut dreptate! Cred ca e cea mai dietetica tarta posibila, iar daca se inlocuieste untul din aluat cu margarina este si de post.
ingrediente pentru aluat:
- 125 gr faina alba
- 125 gr faina integrala
- 125 gr unt rece taiati cubulete
- o lingurita rasa de sare
- o lingurita rasa de  oregano
- 75 ml apa rece
pentru umplutura - dupa gust si dupa sezon : ceapa, morcov, dovlecel, vanata, rosii cherry, ardei etc.
metoda:
- se amesteca in robotul de bucatarie fainurile, sarea, verdeata si untul; cand compozitia are aspect de firmituri se toarna treptat apa rece si se amesteca pana cand aluatul de aduna; se inveleste in folie alimentara si se lasa in frigider minim 30 de minute;
- intre timp se pregatesc legumele: taiate bucati mari se aranjeaza pe o tava cu hartie de copt, se stropesc cu ulei de masline si se presara cu sare grunjoasa;

- se coc legumele la foc mediu aprox. 20 de minute; se scurg apoi de zeama lasata (lucru pe care eu nu l-am facut dar ar fi prins bine);
- pe blatul usor infainat se intinde aluatul in forma de disc cu grosimea de 3-4 mm; se transfera intr-o tava pe hartie copt;
- se aseaza legumele in centrul discului, lasand margini libere de vreo 5 cm (ceva mai inguste decat le-am lasat eu); se aduna marginile peste umplutura si se coace tarta la foc mediu (treapta 2, 180 de grade C) timp de 40-45 de minute.


Pofta buna!

4 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...