miercuri, 1 februarie 2012

Negrese


negresa 2015


Din nou o reteta de la mama, care imi aminteste de vremurile copilariei cand n-aveam nici o grija...


ingrediente:
- 250 gr unt
- 350 gr zahar
- 4 oua
- 200 gr faina 000
- 150 ml lapte
- 3 linguri cacao
- coaja rasa de lamaie
- 5 gr praf de copt
- gem de zmeura
- ciocolata rasa
metoda:
- se freaca untul moale cu 150 gr zahar;
- se adauga galbenusurile, apoi faina cernuta, praful de copt si cacaoa;
- se incorporeaza laptele; poate fi nevoie de ceva mai mult decat 150 ml - aluatul trebuie sa aiba consistenta unui pandispan;
- se toarna aluatul in tava unsa cu unt;
- se coace la foc domol; (eu am copt prajitura cam 30 de minute, la inceput pe treapta 2 apoi pe 1-jumate);
- intre timp de bat spuma albusurile, care trebuie sa fie reci; cand s-a format spuma se adauga treptat restul de zahar (200 gr), care trebuie sa fie cald ca sa iasa spuma mai tare;
- cand prajitura s-a copt se pune deasupra blatului spuma de albusuri; eu m-am abatut putin de la reteta originala adaugand un strat subtire de gem de zmeura (dat prin sita sa scap de samburei), peste care am intins spuma - si am mai lasat prajitura in cuptor la foc mic (treapta 1) inca 10 minute, cat sa fie tratata termic spuma de albusuri dar sa nu se ingalbeneasca; ideea cu gemul n-a fost rea pentru gust, dar asa stratul de spuma nu a aderat la blat si avea tendinta sa alunece de pe bucatica de prajitura la miscari bruste (deci nu faceti balet cu prajitura in mana).
Se lasa Negresa sa se raceasca apoi se taie patratele; se poate orna cu ciocolata rasa

Pofta buna!

21 de comentarii:

  1. Foarte fromoasa prajitura! Si cred ca inovatiile sunt binevenite.

    RăspundețiȘtergere
  2. lovely touch cu gemul de zmeura :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Una din placerile copilariei mele! Este o prajitura sompla, dar deosebita!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata delicios.Vreau sa fac si eu maine dar din pacate am doar cuptor electric.Cam la ce temperatura se fac si unde e bine sa fie tava,sus,jos sau la mijloc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca-ti plac negresele! Cuptorul meu e pe gaz si pot doar sa aproximez vag temperatura, in functie de cum se comporta la retete cu indicatii despre grade, asa ca treapta 2 e cam 180-190 gr, treapta 1 - cam 110-100 ... Cat despre sus sau jos, n-am idee din pacate - incearca la mijloc. Ca idee cred ca nu trebuie sa fie prea mare temperatura, si poti verifica cu o scobitoare daca e copt aluatul. Sper sa iasa bine :)

      Ștergere
  5. Multumesc mult pentru raspuns.O sa incerc sa vad ce iese.Ma duc chiar acum sa iau ingredientele ce-mi lipsesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa-ti fie de folos lamuririle, spor la treaba! :)

      Ștergere
    2. A iesit foarte foarte buna.Multumesc pentru reteta.Cu siguranta o sa mai incerc si alte retete de la tine :)

      Ștergere
    3. Imi pare bine ca ti-au iesit! Daca mai ai intrebari iti stau la
      dispozitie :)

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  6. Buna Liana,am o intrebare...
    Aceasta reteta se poate face si de post?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut Anonim,
      reteta asta nu cred ca o poti face de post, n-ai cu ce sa inlcuiesti spuma de albus... Daca vrei negrese de post - uite aici o reteta, nu seamana cu negresa de aici dar e buna si ea : http://caietcuretete.blogspot.ro/2011/04/negrese-de-post.html

      Ștergere
    2. cred ca se poate inlocui cu frisca vegetala :)

      Ștergere
  7. Ciau.
    am facut prajitura asta la cererea prietenului meu, care avea nostalgii din copilarie. bunica lui ii facea prajitura asta, cu gem de caise. Am luat reteta ta ca inspiratie, cu f mici modificari dictate de ingredientele pe care le aveam si a iesit grozava.
    merci Liana, pentru explicatii, poze si rabdare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut Codruta, ma bucur ca ti-a fost de folos reteta si ca v-a placut. Si ma bucura semnele de viata de la tine, chiar daca nu vin in forma de retete de paine :), sper ca esti bine!

      Ștergere
  8. Prima data a facut fiica mea aceasta prajitura si mi-a placut atat de mult incat am folosit reteta de blat in multe combinatii. Excelenta ! Ma bucur ca ti-am regasit blogul dupa indelungi cautari, acum nu te mai "pierd", caci m-am abonat :). Cu drag, Mihaela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce ma bucur ca reteta de la mama are asa succes! Multumesc pentru comentariu si pentru ca ma urmariti :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...