duminică, 30 iunie 2013

Strudel cu visine



Strudelul cu visine e preferatul meu cand nu mai rezist mirosului si imi cumpar "ceva bun". Pana acum nu am reusit sa nu-mi fac singura, cu toate ca stiu sa fac strudel cu mere cu aluat facut de mine. A iesit ceva atat de bun incat am de gand sa pun visine in congelator, special pentru strudel - sa am provizii pe toata iarna!

ingrediente pentru aluat:
- 250 g faina
- 1 ou
- 20 ml ulei de floarea soarelui
- 100 ml apa calduta
- praf de sare
ingrediente pentru umplutura:
- 1 - 1.2 kg visine
- 200 g zahar
- 1 lingura zeama de lamaie
- 20 g amidon

metoda:
- pentru aluat - ingredientele si metoda sunt cele de la Strudelul cu mere;
- se spala visinele, se curata de codite, se scot samburii;
- se amesteca visinele cu zahar si zeama de lamaie; se fierb 10-15 minute, apoi se adauga amidonul dizolvat in 2-3 linguri de apa rece; se lasa sa dea in clocot, amestecand; se lasa la racit;
- se intind doua foi subtiri ca pentru strudelul vienez cu mere; se pune umplutura pe latura scurta a dreptunghiului de aluat, se ruleaza strans, se aseaza in tava pe hartie de copt;
- se coc la foc mediu (180 grade C) aproximativ 50 de minute, pana se rumenesc;
- se serveste la temperatura camerei, cu zahar pudra deasupra.


Pofta buna!

10 comentarii:

  1. Ma simt ca la McDonalds!
    Treci la favorite,hai,repede!:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La McDonalds este asa ceva? Eu am mancat doar inghetata de-acolo, acum vreo 10 ani, in rest - n-am nicio tangenta :)

      Ștergere
  2. Hmmm, un deliciu!! Si eu alegeam mereu strudelul cu visine, e o nebunie! Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paula, tu poate stii sursa strudelului cu visine "de cumparat" ca e o brutarie-patiserie de Cluj. Dar oricum, cel facut de mine e mai bun :))

      Ștergere
  3. Mie nu mi-a ieșit aluatul. Se rupea foarte tare. L-am întins cu mana ca era foarte lipicios dar se rupea. Deci ce am greșit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare rău că nu v-a ieșit. L-ați lăsat la odihnit (e important pasul ăsta)? Dacă da, nu știu care ar putea fi cauza. Poate faina era prea umeda, sau cu prea putin gluten?

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...