duminică, 26 februarie 2012

O carte si o salata

Iata si cea de-a doua carte pe care o prezint in cadrul campaniei "vALLuntar". La fel ca si in cazul articolului despre cartea cu sosuri, si de data aceasta fiecare comentariu la subiect (despre carte sau despre campania vALLuntar) se transforma in 3 minute de voluntariat pe care echipa ALL il va realiza la sfarsitul campaniei.

Dupa cartea despre sosuri am ales cartea despre salate din aceeasi colectie. E o cate frumoasa si aceasta, sta mai bine decat prima la capitolul fotografii, aici existand imagini apetisante pe cate o pagina intreaga. Cartea e impartita in 10 capitole si un index (de fapt doua, unul al retetelor si unul al ingredientelor). Primul capitol - "verdeturi si salate" face o prezentare a varietatii de frunze verzi, albe sau rosii cunoscute sub numele generic de salata. Aflam care e sezonul optim pentru legumele si zarzavaturile care se folosesc frecvent in salate, cum sa alegem salata cea mai proaspata, cum si unde sa o pastram cel mai bine. Apoi, capitolul "ingrediente" prezinta plantele aromate, condimentele, oteturile si uleiurile care insotesc o salata reusita. Urmeaza un capitol despre sosuri (in care am gasit chiar si un sos pe care l-am cautat in cartea despre sosuri si nu l-am gasit). Capitolul despre "retete clasice" incepe cu o afirmatie care mi s-a parut foarte adevarata: nu exista o reteta de salata batuta in cuie, chiar si cand e vorba de una clasica precum "salata Cezar", pentru ca au fost testate si incercate nenumarate variante de-a lungul anilor, si cine mai poate sti care e "orginalul" ? Urmatoarele capitole prezinta retete de salate pe categorii : salate de cruditati, salate cu cartofi si paste, salate cu orez sau cereale, salate exotice si in final salate de fructe.
Prima reteta din aceasta carte pe care am incercat-o a fost un succes, chiar si pentru cei mai traditionali intr-ale gustului din familie :) :

 Salata cu pui si ananas


ingrediente:
- 150 gr orez
- 250 gr piept de pui
- 200 gr ananas (din conserva; reteta originala cere jumatate de ananas proaspat)
- 2 fire ceapa verde
- 1 lingura nuca de cocos rasa
pentru sos:
- 3 linguri maioneza (de casa; cei care nu stiu sa o faca pot urma reteta din carte)
- 1 lingura ulei de floarea soarelui
- 1 lingurita coniac + 1 lingurita lichior de portocale + 1 lingura suc de ananas
- sare, piper, curry
metoda:
- se fierbe orezul in apa cu putina sare;
- pieptul de pui taiat felii subtiri se frige pe tigaia-gratar; (pentru a fi mai fraged pieptul de pui se poate lasa la marinat peste noapte in iaurt);
- se face maioneza; se amesteca ingredientele pentru sos;
- dupa ce s-a racit carnea se taie bucatele; se amesteca cu orezul (racit), ceapa verde taiata marunt, nuca de cocos si ananasul taiat bucati;
- se toarna sosul peste salata; desi cartea nu spune, mi se pare ca aceasta salata e si mai buna dupa ce sta putin pentru a se lega gusturile atat de diferite ale ingredientelor.

 Pofta buna!

10 comentarii:

  1. salata asta cu ananas e pe gustul meu si sunt convinsa ca toata cartea are multe idei bune. sa le gatesti cu placere:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a fost si pe gustul nostru - desi ma asteptam sa-mi placa doar mie :)), o s-o mai fac cu siguranta.

      Ștergere
  2. si sa ne mai dai retete de salata din carte :)
    nu inteleg cum de se pune ulei de floarea soarelui si nu de masline?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioana, urmeaza sa ma pun la o cura de "dezintoxocare"- cu salate (fara maioneza), fara unt, fara zahar ... m-am si gandit la tine ...
      Uleiul de foarea soarelui are aroma mult mai slaba decat uleiul de masline, care-i mai tare la gust si cred ca ar acoperi celelate ingrediente.

      Ștergere
  3. Cartile cu retete de salate au devenit favoritele mele desi acum cativa ani nu m-as fi atins fara multa auto-convingere de vreuna. Intre timp m-a cucerit bucataria franceza, plina de diverse salate si sosuri :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salate si sosuri - exact cartile mele de la ALL, parca le-as fi ales pentru tine :)

      Ștergere
  4. Pare sa fie foarte buna. Cred ca am sa incerc si eu, eventual cu resturi de friptura (stii tu, categoria tuschi!)

    RăspundețiȘtergere
  5. :)) sigur merge bine cu resturi de la friptura de ieri !

    RăspundețiȘtergere
  6. O sa incerc aceasta reteta, cu siguranta. Imi plac toate ingredientele.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...