luni, 26 noiembrie 2012

Sos de mere




- Eeeei ... sos de mere? Cine nu stie sa faca sos de mere?
- Pai daca stii, de ce ai intrebat-o pe mama cum se face?

Are dreptate vocea nr. 2 din capul meu, asa ca "sos de mere" e reteta de azi. Mi-am amintit cum il mancam in copilarie: cu carne de vita fiarta (pentru supa) si cartofi fierti. E o mancare foarte buna, fara grasimi, fara prajeli, daca n-ati mancat niciodata trebuie negresit sa o incercati.

Se face foarte simplu : se ia un kilogram de mere, se spala, sa curata de coaja, se taie in sferturi, se scoate casuta cu samburi, se taie bucatele care se pun in cratita cu putina zeama de lamaie (o lingurita, de inceput - daca merele nu sunt destul de acrisoare se mai poate adauga) si apa - cam 150 ml. Se adauga 1-2 linguri de zahar si un praf de sare - ori 3 prafuri de sare daca il veti servi cu carne, caz in care se fierbe impreuna cu merele o frunza de telina care se va scoate cand sosul e gata. Daca sosul va deveni desert se poate fierbe in el o pastaie de vanilie sau un bat de scortisoara. Oricum ar fi, mai dulce sau mai sarat, se fierbe pana cand se inmoaie merele, amestecand cu o furculita din cand in cand. Cand bucatile de mere incep sa se trasnforme in pasta e gata. Se poate lasa cu bucataele de mar prin el, sau se poate pasa cu un blender.



Pofta buna!

8 comentarii:

  1. Grozava reteta! Chiar o salvez, pentru ca imi plac merele, iar sosul desi nu l-am incercat vreodata, nu are cum sa nu fie pe placul meu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merge foarte bine si cu carne de pui la gratar, daca il incerci cu carne :)

      Ștergere
  2. ...si, pentru un plus de vitamine, se poate adauga la sfarsit un mar crud, ras marunt.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu adaug si o lingura se suc de rosii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...