sâmbătă, 10 decembrie 2011

Pasta de naut - hummus


Am facut prima oara pasta de naut cand nu stiam ce inseamna hummus, si nu stiam nici ce inseamna blog. De internet totusi aveam habar dar nu ma gandeam ca poti gasi acolo chiar si retete de mancare! Sapand mai apoi in world wide web am aflat ca daca mai adaug un ingredient pastei mele de naut obtin ceva ce are nume : hummus.
Ingredientele sunt : naut, pasta de susan adica tahini, zeama de lamaie, usturoi, ulei de masline, chimion si sare. Chimionul (acelasi condiment folosit si la mancarurile mexicane) nu-i obligator, el poate fi inlocuit cu ardei iute tocat; de altfel variatii sunt nenumarate, ca la orice preparat traditional, vechi de sute de ani si raspandit pe o arie geografica larga.
Nautul : cel mai bine e sa fie crud, dar in lipsa lui se poate folosi si din conserva. Daca e crud trebuie lasat la inmuiat cateva ore - sau peste noapte, si apoi se fierbe in apa cu sare.
Tahini : ingredientul care imi lipsea din pasta de naut ca ea sa devina hummus. De data asta l-am facut singura, din seminte de susan prajite fara ulei si apoi amestecate cu putin ulei de masline; un blender vertical transforma totul in pasta.
Zeama de lamaie : sa se simta ... ; la o conserva de naut de 580 gr - zeama de la o lamaie.
Usturoi : oricat (2-3-4 catei), zdrobit.
Chimion : cam o lingurita rasa.
Nautul cu 2-3 linguri de ulei si ceva apa se pune intr-un blender si se face o pasta. Se adauga celelalte ingrediente, se gusta, se ajusteaza, se serveste. 


Painea din imagine este dupa reteta de aici, paine cu seminte - in, susan si floarea soarelui.

Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Unde gasesc in Cluj seminte de susan? dar, daca-mi spui un hipermarket, spune-mi si raionul in care gasesc, pe stanga, pe dreapta, hai, da-mi indicatii de orientare. Si mai spune-mi ceva: blenderul, care spui tu ca transforma si semintele de susan intr-o pasta, macina si nuca, migdale? Eu nu am blender (sau poate am dar nu stiu care-i)si mi-as cumpara daca mi-ar rezolva si macinarea unei cantitati mici de nuca, migdale, alune. Nu pentru cozonaci, pentru mancat zilnic in forma macinata. Un fel de rasnita de cafea mi-ar trebui, nu? Eu am la mixer o piesa care marunteste, de exemplu o folosesc la pasat zarzavaturi fierte, vinete coapte, chestii din astea. Nici macar n-am incercat cu nuci, cine stie?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Susan este de obicei in pungute, pe langa stafide, nuci ... cu orientarea cel mai simplu e de intrebat la fata locului :).
    Eu toc nucile cu cutitul din dotarea robotului de bucatarie (o piesa cu 2 lame), face ceva galagie dar rezultatul e bun, le poti toca mai mare sau mai marunt in functie de timpul de macinare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Noi cumparam hummus gata preparat din hipermarket atunci cand avem pofta insa clar nu e la fel de bun cu cel facut in casa. Am mancat si la restaurant si era foarte gustos, tot ca cel facut in casa (de care am mancat doar o data). Poate ma mobilizez si incerc reteta ta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i mare lucru de facut in casa, si vorba aceea - stii ce mananci daca l-ai facut tu :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...