miercuri, 6 iulie 2016

Kouign-amann




Kouign-amann este o prajitura bretona alcatuita din aluat dospit foietat, cam ca cel de croissant, dar care are in plus zahar intre foitele de aluat. As fi curioasa cum sunt aceste prajituri la ele acasa, de-adevaratelea, nu pe internet... de multe ori am curiozitatea asta atunci cand fac un fel de mancare pe care nu l-am gustat in original. Oare bretonii ar recunoaste in prajiturelele astea reteta lor ?... Sursa de inspiratie pentru cea de-a doua tentativa a mea de a face kouign-amann - cea de fata - a fost reteta de la "Daring Bakers", la care am adaugat cateva aventuri originale (de exemplu, nu am reusit sa tai aluatul in 12 patrate ci mi-au iesit 18 ... trebuie sa fii arhitect si sa stii geometrie descriptiva ca sa-ti iasa asa ceva ... ).



ingrediente:
- 300 g faina
- 7 g drojdie uscata
- 5 g sare
- 200 ml apa calduta
- 25 g unt topit
- 250 g unt
- 100 g zahar + pentru deasupra (eu am folosit doar 50 g)
metoda:
- se framanta un aluat din primele 5 ingrediente (faina - unt topit) - masina de facut paine, bine ca te am, la asa ceva te mai folosesc din cand in cand!
- se aseaza aluatul intr-un bol uns cu ulei care se acopera cu folie; se lasa la dospit o ora;
- 250 g unt se aplatizeaza in forma de patrat cu latura de 14 cm, intre doua foi de hartie de copt; se pune in frigider;
- se intinde aluatul pe blatul de lucru usor infainat; trebuie sa ajunga la dimensiunile unui patrat cu latura de 20 cm;
- peste patratul de aluat se aseaza patratul de unt, rotit la 45 de grade fata de primul; se acopera untul cu colturile patratului de aluat;, apoi se intinde totul in forma de dreptunghi cu laturile 45 x 15 cm, se impacheteaza in 3, apoi se lasa in frigider 30 de minute;
- se repeta operatiunea intins + impachetat in 3 de 2 ori;
- se intinde din nou aluatul in forma de dreptunghi 45 x 15 cm, se presara zahar (cam 50 g), se impatureste in 3; se intinde din nou, la dimensiunile de 40 x 30 cm, se presara zahar (50 g), apoi se taie in 12 patrate cu latura de 10 cm (4 x 3 patrate);
- se unge cu unt o tava pentru 12 briose; se aduna colturile fiecarui patratel de aluat si se aseaza in tava; se presara zahar deasupra si se lasa la dospit, acoperite, intr-un loc ferit de curenti de aer, 30 de minute;
- se incinge cuptorul la 220 grade C; se coc prajiturelele timp de 30-40 de minute, acoperite cu folie de al dupa 20 de minute daca se rumenesc prea repede deasupra;
- se lasa la racit in tava cateva minute (nu mult, altfel nu se mai desprind), apoi se scot pe un gratar.
Am copt cateva patratele in forme mici de tarta si arata cam asa:


Si-asa:



Pofta buna!

15 comentarii:

  1. Foarte buna reteta, multumesc mult pentru postare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buna reteta, mi-au iesit delicioase.

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place mult blog-ul, sa mai postati.

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place blog-ul, dar mai trebuie content nou!

    RăspundețiȘtergere
  5. Aveti content foarte bun, sa postati mai des ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa fiti mai activa, content de calitate!

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...