marți, 12 aprilie 2011

Focaccia cu rosii uscate

Inca o metoda de a folosi din rezerva strategica de rosii uscate (multumim, sorela :) ).
ingrediente:
- 450 gr faina
- 300 ml apa calduta
- 80 ml ulei de masline
- 1 lingurita sare
- 1 lingurita zahar
- 7 gr drojdie uscata
- 2 linguri rosii uscate tocate
metoda:
- se pune apa, 30 ml din uleiul de masline, zaharul, sarea si jumatate din cantitatea de faina in cuva masinii de paine; se framanta cateva minute; se adauga drojdia si restul de faina si se mai lasa la framantat 10 minute; am facut si punand toate ingredientele deodata la framantat si nu pot spune ca am observat vreo diferenta in rezultatul final, asa ca, pentru a simplifica, se poate face si asa;
- se pun 30 ml ulei de masline intr-un bol si se rastoarna aluatul in el; se unge cu ulei si se lasa aluatul la dospit, acoperit, intr-un loc caldut pentru o ora - o ora si jumatate, pana isi dubleaza volumul; reteta -sursa pune aluatul in tava in care se va coace focaccia, am incercat si asa dar parca imi place mai mult cum zic aici - pentru ca se poate acoperi cu folie alimentara pana dospeste si pentru ca apoi se poate coace pe hartie de copt;
- se intinde aluatul in tava unsa cu ulei, cu palmele, merge usor pentru ca e un aluat destul de moale; se fac cu degetele gropitele caracteristice, apoi se presara sare grunjoasa si rosiile uscate tocate; se mai lasa 30 minute;
- se incinge cuptorul pe treapta 2jumate (din cele 3); 
- se unge din nou focaccia cu ulei de masline (cei 20 ml ramasi) si se stropeste cu apa; se lasa  "la odihna" 30 minute;
- se coace cam. 25 de minute, supraveghind atent; e coapta cand suna a gol cand lovim partea de dedesubt a focacciei (test valabil si la paini si chifle).
Este foarte buna cu o salata simpla de primavara (salata verde + ceapa cerde + leurda + ridichi) si telemea de capra. Sau goala, cu nimic. Sau cu salata de vinete cu capere si lamaie, rezulta o cina de post foarte buna cu aer mediteranean.

Pofta buna!

P.S. Facuta din nou, la cererea publicului-tinta, de data asta cu rosiile amestecate in aluat - e chiar mai bine asa pentru ca  pretioasele bucatele de rosii raman la locul lor si nu se pierd!

2 comentarii:

  1. Se gasesc rosii uscate in comertul din Cj? Vrem si noi, caci am mancat in Italia si ne-am indragostit de ele!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am vazut rosii uscate in borcanase mici, in ulei, la Kaufland, in zona conserve de rosii, dar mi s-au parut cam scumpe. Ce-i drept, nu trebuie pus mult de-oadata fiind concentrate la gust. Si am auzit ca s-ar gasi si la magazine gen Naturaland.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...