marți, 17 ianuarie 2012

Cornulete fragede cu untura


Nu stiam ce-as putea face cu borcanul cu untura ramasa de la jumarile bucatarului meu,  cand am dat peste reteta de cornulete fragede printre povestile culinare ale Liei. Succes total! Intr-adevar fragede, se topesc in gura, dispar cat ai clipi! Multumesc pentru reteta! :)
ingrediente:
- 550 gr faina 000 cernuta
- praf de sare
- 2 pliculete praf de copt
- 200 gr untura
- 1 galbenus
- 4 linguri smantana
- putina apa, daca este necesar, pentru a se lega aluatul (prima oara cand am facut cornuletele a trebuit apa, a doua oara - nu! nu-i nici un pic de stiinta exacta in bucatareala asta ...)
- zahar pudra (vanilat) pentru tavalit cornuletele
- umplutura : gemuri mai tari, nuca macinata (amestecata cu zahar si albusul ramas de la aluat, batut spuma), ciocolata de casa - am descoperit ca nu se topeste ca cea de magazin s.a.m.d
De fapt nu-s ele chiar cornulete pentru ca mi-a placut mai mult varianta "tubulete" - asa nu raman colturi fara umplutura!
metoda:
- se framanta un aluat din toate ingredientele; dupa aproximativ 10 minute de amestecat + framantat iese un aluat moale dar nelipicios, cuminte si ascultator;
- pe blatul usor infainat se intinde cu sucitorul aluatul la o grosime de aprox. 3 mm; eu am taiat dreptunghiuri pe care le-am rulat cu umplutura asezata pe latura scurta;se poate intinde aluatul in forma de cerc care se taie apoi pe raze - asa vor avea forma de cornulete; resturile de aluat se aduna, se framanta putin, se intinde din nou;
- se aseaza cu distanta de 2-3 cm intre ele pe tava cu hartie de copt; se coc cam 20 de minute la 180 grade C (treapta 2, la mine);
- se cerne zahar pudra intr-un vas in care se tavalesc cornuleto-tuburile fierbinti.


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Minunate cornuletele :) stiu ca sunt fragede....

    Luna aceasta te invit pe blogul meu la un concurs :)
    http://pasiunepentrubucatarie.blogspot.com/2012/01/retete-de-la-cititori-si-un-premiu.html

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...