sâmbătă, 7 aprilie 2012

Supa-crema de leurda

Am asteptat cu nerabdare sa apara leurda in piete, e semn de primavara si imi satisface pofta de a manca "verde". Nu stiu vreo metoda de a o pastra timp indelungat, asa ca trebuie sa-mi "fac plinul" in cele 2-3 saptamani cat e vremea ei.
ingrediente:
- 1 l supa de legume
- 1 tija subtire de telina
- 1 cartof mijlociu - nici mic, nici mare
- 1 legatura de leurda
- sare, piper
metoda:
- se pune la fiert in supa de legume cartoful taiat cubulete si  tija de telina;
- cand e fiert cartoful de adauga frunzele de leurda, spalate bine sub jet de apa; se acopera cratita cu capac si se lasa sa mai dea un clocot;
- se scoate o parte din supa; legumele se paseaza cu un blender vertical; se adauga supa - toata, sau pana se ajunge la consistenta dorita; se potriveste de sare si piper.
Se poate servi cu crutoane si/sau cu smantana. Leurda fiind oparita, gustul e mai putin iute decat la frunzele crude, dar se simte un iz de usturoi si de verde.
Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Delicioasa supica! Am mancat leurda chiar azi.. da asa simplu in salata! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la urmatoarea aprovizionare, salata vreau sa fac si eu :)

      Ștergere
  2. Cred ca leurda ar suporta congelarea, la fel ca spanacul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hm, ma gandeam ca nu se congeleaza prin asemanare cu salata, dar aceea se gaseste tot timpul anului, poate de-aia nu vrea nimeni sa o congeleze :). O sa incerc sa congelez leurda, la supa de-asta cred ca va fi buna!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...