vineri, 27 iulie 2012

Doua feluri de biscuiti sarati (unii de dieta, altii nu)

Provocarea lunii iulie de la Daring Bakers a fost sa facem biscuiti. Am avut la dispozitie cateva retete din care am incercat doua : biscuitii cu mac si susan contin ulei de masline si faina integrala, adica sunt cat se poate de dietetici, crocanti, cu un gust deosebit datorat semintelor. Ceva mai moi, plini de arome si de calorii, au fost biscuitii cu parmezan, rozmarin si rosii uscate. Si pentru ca mi s-a deschis apetitul de a face singura biscuiti am incercat si o varianta dulce.




BISUITI CU MAC SI SUSAN


Reteta propusa pentru provocare de Dana McFarlane pe DaringBakers.

ingrediente:
- 140 gr faina integrala
- 140 gr faina alba
- 50 gr seminte de mac
- 40 gr seminte de susan
- 1+1/2 lingurita sare
- 1+1/2 lingurita praf de copt
- 45 ml ulei de masline
- 195 ml apa
metoda:
- se amesteca ingredientele uscate apoi se adauga uleiul si se amesteca pana cand rezulta o compozitie omogena; se adauga apa, framantand de cateva ori (n-o puneti pe toata deodata, mie mi s-a parut suficient 175 ml, depinde de fainuri);
- se acopera aluatul cu un bol, pe blatul de lucru, si se lasa 15 minute la odihna;
- se incinge cuptorul la 230 grade C;
- se ia un sfert de aluat si se intinde in foaie subtire (se poate folosi o masina de paste, dar in lipsa ei merge si cu sucitorul);
- se coc fasiile de aluat 15 minute, intorcandu-le pe partea cealalta la jumatatea timpului; se scot din cuptor si se taie sau se rup la dimensiunile dorite, apoi se mai coc inca 5 minute pana devin crocanti;
- se pastreaza in cutii inchise etans pana la 2 saptamani.



BISCUITI CU PARMEZAN, ROZMARIN SI ROSII USCATE


Reteta inspirata din cea data de DaringBakers.

ingrediente:
- 115 gr unt la temperatura camerei
- 150 gr parmezan ras (sau varianta locala de branza ce purta acest nume pana nu de mult ...)
- 190 gr faina alba (am folosit de tip 650)
- o crenguta de rozmarin (jumatate din cea care se vede in poza de mai jos)
- o rosie uscata (ar fi mers si doua, dar m-am zgarcit pentru ca mai am foarte putine ...)
- un praf de sare (nu mult pentru ca e sarata branza si rosiile uscate)
metoda:
- se freaca untul cu rozmarinul taiat marunt (doar acele); se adauga branza si se amesteca bine; se adauga faina, rosiile uscate si sarea si se framanta;
- se formeaza doi cilindri de aluat care se invelesc in folie alimentara si se lasa la frigider cel putin ora, cel mult .. cateva zile (aluatul meu a asteptat 2 zile in frigider); la acest punct aluatul de poate pune in congelator unde poate fi lasat cateva luni, chestie foarte practica de altfel;
- se incinge cuptorul la 160 de grade C;  se taie aluatul in felii de aproximativ 5 mm grosime, se aseaza in tava pe hartie de copt si se coc aproximativ 10 minute, zice reteta originala; eu i-am intors pe partea cealalta si i-am mai lasat 10 minute, chestiune de cuptor, presupun; sunt gata cand au o culoare aurie.
Avand mai multe grasimi decat biscuitii cu seminte acestia se pot pastra doar 3 zile.

Pofta buna!


Blog-checking lines: Our July 2012 Daring Bakers’ Host was Dana McFarland and she challenged us to make homemade crackers! Dana showed us some techniques for making crackers and encouraged to use our creativity to make each cracker our own by using ingredients we love.

8 comentarii:

  1. the sundried tomato cracker looks really good!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Good looking and good tasting - life is not fair in crackers world either :)

      Ștergere
  2. Both versions look great but the sundried tomato cracker is calling my name!

    RăspundețiȘtergere
  3. am facut si eu azi biscuitii, sunt excelenti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca v-au placut! Pe care i-ati facut? Mie mi-au palcut mai mult cei cu rosii uscate :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...