miercuri, 18 iulie 2012

Pateu de linte cu legume coapte


"Bucataria Elenei" este blogul pe care l-am rasfoit luna asta pentru bucatareala in secret organizata de Ama. Am gasit aici un sir nesfarsit de retete dietetice care mi-au placut pentru ca mi-au amintit de legume pe care nu le mancam prea des, pe nedrept, pentru ca sunt bune la gust si sunt folositoare organismului. Mi s-a parut interesanta reteta de pateu de linte (imi suna oarecum cunoscut si am aflat ca inspiratia venise de la Delia - fata care se joaca cu mancarea :) ) pe care am si incercat-o, iar cateva retete cu iz asiatic isi asteapta randul.

ingrediente:
- 200 gr linte verde
- 50 gr seminte de floarea soarelui
- 1 lingura pesmet
- sare, piper
- zeama de la 1/2 lamaie
- legume, dupa gust (aici : ceapa, ardei si dovlecel)
- ierburi de Provence, ulei de masline

metoda:
- se inmoaie lintea in apa fierbinte timp de 30 de minute;
- se fierbe lintea (cam 15 minute); se scurge pastrand 2-3 linguri din apa in care a fiert;
- se aseaza legumele preferate pe hartie de copt (dovleceii taiati rondele, ceapa in sferturi, ardeii felii), se stropesc cu ulei de masline, se presara ierburi de Provence si sare grunjoasa si se coc 30-40 de minute la foc mediu, intocandu-le pe cealalta parte la mijlocul intervalului (acelasi procedeu ca si la legumele coapte cu paste fainose);
- se macina samburii de floarea soarelui impreuna cu pesmetul; se adauga lintea, zeama de lamaie, 2 linguri ulei de masline (eu am pus ulei nerafinat de floarea soarelui, e foarte bun si aici accentueaza gustul dat de seminte), putin din apa in care a fiert lintea - atat cat pateul sa ajunga la consistenta dorita; se adauga sare si piper;
- reteta originala avea si patrunjel verde si usturoi copt (care-i foarte bun de altfel dar de data asta nu am pus); variatiuni la acest pateu ar mai fi, merge si cu putin ustroi crud, tocat, samburi si ulei de dovleac in loc de floarea soarelui, boia, ceapa verde s.a.m.d. ...

 Pofta buna!

5 comentarii:

  1. Hmm...trebuie s-o incerc ca e sanatoasa si se face rapid si usor. Recunosc ca nu stiu gati linte, am facut o singura data si a cam trebuit sa fie aruncata.

    Legume coapte iarasi nu am facut, eu le grataresc de obicei. Le-ai taiat rondele? ca nu ai specificat in reteta, dar se vede ceva in poza.

    Unde ai gasit ulei de floarea s. nerafinat? Cel de masline extra virgin nu e bun pentru gatit, ca nu e stabil. Cel pomace e de calitate slaba si cam controversat iar uleiul de masline normal sau virgin au disparut de cativa ani. deci, extravirginul doar pt salate sau la sfarsit, dupa ce se ia preparatul de pe foc sau din cuptor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioana, tocmai urma sa te trag de maneca sa te uiti pe blogul Elenei, sunt multe retete dietetice si stiu ca tu cauti asa ceva.
      Am completat cum e cu legumele - asa-i, dovleceii rondele, ceapa in sferturi daca nu-i prea mare. Sunt foarte bune legumele facute asa la cuptor, rasfirate pe o tava mare nu inghesuite - mai poti incerca felii de morcov, rosii, ciuperci...
      Uleiul l-am laut de la un targ de produse locale din parcarea de la Cora, in primavara, e facut la Turda. Apoi am vazut si in piata (la niste oameni care vin marti si joi, dar poate au si altii).

      Ștergere
  2. Imi pare tare rau ca in luna iulie am ratat participarea la provocarea secreta de pe blogul Amei. Chiar daca motivele au fost obiective, totusi reget pentru ca e singura data cand nu am participat. Ma bucur ca ti-a placut acest pateu. O sa mai prezint curand cateva retete vegetariene care sper sa va dea idei.Acuma mai am doua de dulce cu zmeura care asteapta termine sa le postez si apoi trec la acestea cu legume, tare potrivite acum. Felicitari, Liana, arata superb!

    RăspundețiȘtergere
  3. Scuze, vroiam sa spun retete terminate, dar am gresit. Deh, ora si berea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc pentru reteta, este o alternativa vegetariana foarte buna la pateul clasic. Astept retetele noi :)!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...