joi, 24 februarie 2011

Dulce de leche


foto 2014

Reteta am luat-o de aici, si multumesc!  Am incercat-o ca un experiment, parca nu-mi venea  sa cred ca intr-adevar ceva atat de bun se face atat de simplu si fara a folosi conserve.

ingrediente:
- 1 l lapte intergal (3.5 %)
- 250 gr zahar
- un varf de cutit sare
- un varf de cutit bicarbonat de sodiu
metoda:
- se pun la fiert toate ingredientele intr-o cratita mare, antiaderenta; se amesteca cu o lingura de lemn, cu grija la momentul in care incepe sa fiarba si se umfla; apoi se da focul mic si se lasa la fiert 1,5 - 2 ore; treptat compozitia se ingroasa si incepe sa capete culoarea de caramel; am mai amestecat din cand in cand, dar - spre mirarea mea, nu a avut tentative de a se prinde de cratita (una de inox, cu fund dublu).
Se poate manca asa cum e, pe clatite, cu fructe, ca umplutura in tarte ... etc.
Pofta buna!

P.S. Atentie la timpul de fierbere: dulce de leche se mai ingroasa cand se raceste. La nuanta "cafea cu lapte" are consistenta unui sos, iar daca e mai inchis la culoare se apropie mai mult de o crema.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...