joi, 3 noiembrie 2011

Briose cu dovleac

Reteta e de la For the Love of Cooking de unde am mai pescuit eu si alte idei bune. Unitatea de masura e cana, si asta am folosit si eu : un pahar gradat de 250 ml, cand se  cere o treime de cana masor pana la 80 ml, iar jumatate de cana - 120 ml.
ingrediente (pentru 12 briose):
-  1 cana faina 000
- 1/2 cana faina integrala
- 1 lingurita praf de copt
- 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
- praf de sare
- 1 lingurita scortisoara
- 1/2 lingurita ghimbir (praf)
- 1 cana de zahar (putea sa fie mai putin, depinde si cat de dulce e dovleacul)
- 1 cana piure de dovleac (copt, curatat de coaja si convins cu un blender sa devina pasta; daca e prea uscat se poate adauga uleiul si asa dovleacul devine mai cooperant)
- 1/3 cana ulei de floarea soarelui
- 2 oua
ingrediente pentru toppingul crocant (care e tot farmecul acestor briose):
- 1 cana si 1/4 fulgi de ovaz
- 1 lingura faina
- 1/3 cana zahar
- 1 lingurita scortisoara
- 75 gr unt rece taiat cubulete
metoda:
- se incinge cuptorul pe treapta 2 (180 grade);
- intr-un bol se amesteca ingredientele uscate (faina, zahar, sare, agenti de crestere si condimente), in alt vas se amesteca cele umede (oua, dovleac), iar in bolul nr. 3 se amesteca ingredientele pentru topping (nu-mi plac deloc textele bilingve, as vrea sa-i zic cumva romaneste acestui topping / streusel dar nu stiu cum! ) - intai cele uscate, apoi se adauga untul si se framanta cu degetele pana seamana a firmituri;
- se imparte compozitia de briose in tava cu hartiutele speciale, deasupra se repartizeaza compozitia crocanta si se coace timp de 20 de minute.

Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Imi place tare mult toppingul crocant, l-am notat si eu ;-) merci! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Liana, sa-l inceri neaparat ca-i foarte bun! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca ai=u fost delicioase! Vrem si noi:-)

    RăspundețiȘtergere
  4. FancyCake, chiar m-am gandit la tine cand le-am facut, cu parere de rau ca nu am reusit sa le fac in octombrie !

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...