miercuri, 28 decembrie 2011

Prajitura "Arlechin"


Am aceasta reteta dintr-un caiet ingalbenit de vreme in care bunica mea a copiat retete din caietul cu retete studiate de sora ei mai mare la scoala Sf. Tereza din Cluj (la calugarite). Arlechini interbelici asadar.
ingrediente pentru aluatul fraged:
- 300 gr faina
- 200 gr unt
- 100 gr zahar pudra
- 1 ou
ingrediente pentru asamblare si glazura:
- 2 galbenusuri
- 2 linguri zahar
- stafide, migdale taiate julien, merisoare uscate, coaja de portocala confiata taiata fasii ... etc
- gem acrisor de 2 feluri: eu pun de caise si de strugurei;
metoda:
- se amesteca faina cernuta cu zaharul cernut si el, sa nu ramana bulgarasi; se adauga untul rece taiat cubulete, apoi oul; se inveleste aluatul in folie alimentara si se lasa la rece 30 de minute;
- se imparte aluatul in 3; fiecare parte se intinde foaie subtire; foile se inteapa cu o furculita si se coc la foc mediu, 10-15 minute, cu atentie sa nu devina maronii; se scot cu grija pe un gratar (sunt inca moi) unde se lasa la racit;
- se lipesc foile unse cu gem; peste ultima foaie se intinde glazura facuta din cele 2 galbenusuri si 2 linguri de zahar; se decoreaza cu bucatele mici de diverse culori (merisoare, coaja de portocala, migdale - dupa gust si imaginatie); se da din nou la cuptor la foc mic, avand grija sa nu se rumeneasca glazura (cam 5 minute); cand s-a racit se taie in bastonase de 4 degete lungime si 1 deget jumate latime (asa zice caietul!).


Pofta buna!

9 comentarii:

  1. Liliana, intr-adevar, e decorativa si "vesela" :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai seamana cu ce stiu eu ca este Harlechinul ... adica seamana reteta cu una dintr-o carte scrisa prin 1930 de persoana care a fost bucatarul sef al familiei regale a romaniei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesant ce spuneti, e posibil ca reteta de care spun eu sa fi fost chiar din acea carte, in caietul bunicii e numita harlequin. oare stiti numele acelui bucatar ?

      Ștergere
  3. Foarte buna reteta am copiato si eu sa o fac zilele astea...

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...