miercuri, 30 mai 2012

Fursecuri cu unt de arahide


mai cunoscute sub numele original de Peanut Butter Cookies.
Mie imi place untul de arahide - langa frigarui de carne de pui sau in sosuri cu iz chinezesc. Nu imi place uns pe paine cu gem deasupra, cum vad prin in filme ca se manaca in Lumea Noua (de fapt nici n-am incercat, stiu dinainte ca nu imi place) asa ca eram foarte curioasa daca o sa ne placa aceste fursecuri. Am urmat reteta Annei Olson, reducand cantitatea de zahar insa, si am constat ca ne plac. Asadar notez reteta.

ingrediente:
- 115 g unt la temperatura camerei
- 100 g zahar brun
- 50 g zahar alb
- 1 ou
- 1 lingurita esenta de vanilie
- 150 g unt de arahide (reteta spune cca 125 gr, eu am pus tot ce mai aveam in borcan)
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu
- 190 g faina
- un praf de sare
metoda:
- se incinge cuptorul la 180 de grade C;
- se freaca untul cu zaharul 2-3 minute, la robotul de bucatarie;
- se adauga oul, esenta de vanilie, apoi untul de arahide;
- se amesteca faina cu bicarbonatul si cu sarea, apoi se adauga la compozitia cu unt de arahide;
- se ia cu lingurita o cantitate mica de aluat, se formeaza intre palme o biluta (2-3 cm diametru) care se aseaza pe o tava cu hartie de copt; se continua la fel cu restul de aluat, asezand bilele la 5 cm distanta una de alta; se aplatizeaza bilele cu o furculita infainata, creand modelul specific acestor fursecuri;
- aluatul ramas se poate pune in frigider  pana se coace prima transa, pentru a nu se inmuia prea mult (asta daca coaceti cate-o tava deodata);
- se coc timp de 10 minute apoi se scot pe un gratar si se lasa sa se raceasca;
Pofta buna!

6 comentarii:

  1. ce bine arata,demult tot vroiam sa le fac dar am tot amanat .
    Multumesc pentru reteta le voi incerca cat de curand !
    Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au stat si pe lista mea de asteptare mult timp dar imi pare bine ca le-am incercat , pana la urma! sper sa-ti placa si tie :)

      Ștergere
  2. Buna,

    Tocmai am scos ultima tava din cuptor si am pus un link pe blogul meu.
    Ma intrebam cum se pastreaza in timp, pentru ca desi erau foarte moi cand i-am scos din cuptor, in scurt timp au devenit duri (dar sfaramiciosi). Se pastreaza asa cateva zile?

    Sunt foarte buni, iti multumesc pentru idee.

    Miana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, se intaresc cand se racesc, dar daca-i pastrezi in cutie cu capac se mai inmoaie. La noi au stat de pe o zi pe alta, dar cred ca-i poti pastra mai multe zile.
      Ma bucur ca ti-au placut si iti multumesc pentru mesaj :)

      Ștergere
  3. Cred ca sunt delicioase! Ai un blog foarte drgaut, asa ca te-am trecut in listuta mea de blogroll, ca sa te pot urmari mai bine. Sper sa vrei sa ma adaugi si tu. Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru cuvintele frumoase :), vin si eu in vizita indata !

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...