joi, 24 iulie 2014

Jeleu (si gem) de strugurei



Am facut jeleu de strugurei (sau coacaze rosii, zise si ribizli) acum doi ani: simplu ca buna-ziua, nici nu merita sa scriu despre el! Atat de simplu se face incat anul acesta l-am gresit, aproape, in sensul ca din nestiinta nu am respectat metoda clasica. Am aplicat in schimb metoda lenesului, care probabil va deveni metoda mea preferata ... Cartea spune ca pentru a se obtine jeleul se foloseste masina de stors rosii, care retine cojile si samburii. Eu am obinut 2 borcane de jeleu strecurand o parte din fiertura, si doua borcane de gem, cu coji si samburei cu tot. Asadar, daca aveti masina de rosii, timp si chef, o puteti folosi, daca vreti calea mai simpla - strecurati. Jeleul de strugurei este foarte folositor iarna la fursecuri sau prajituri (de exemplu, la Arlechin).


ingrediente:
- 1.5 kg strugurei
- 850 g zahar

metoda:
- se spala strugureii si se desprind de pe codite, se adauga zaharul si se pun la foc, amestecand din cand in cand;
- se lasa la fiert pana incep sa se sparga fructele - aprox. 15-20 minute; 
- se pune capacul peste cratita si se lasa pana a doua zi (cand cred ca ar fi momentul de dat prin masina, daca alegeti varianta asta), apoi se mai da intr-un clocot; se pune jeleul sau gemul in borcane spalate bine si uscate; (de data asta nu le-am sterilizat, adica nu le-am uscat in cuptor ci la temperatura camerei; am intors borcanele pline, cu capacul strans, cu capul in jos pentru cateva minute;)
- se aseaza borcanele in paturi unde se lasa pana cand se racesc complet.



Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...