vineri, 15 mai 2015

Tarta cu rubarba si strat crocant cu nuci




Prima recolta din gradinuta mea este cea de rubarba. Am doua plante foarte de treaba care au crescut chiar daca nu le-am pregatit cum trebuie pentru iernat. Tarta e inspirata de aceasta reteta, modificata pe ici pe colo, prin partile esentiale (nu am folosit aluat cumparat ci l-am facut eu, am inlocuit migdalele cu nuci, din lipsa de portocala am pus zeama de lamaie amestecata cu putin jeleu de struguri, care m-am gandit ca-i va da culoare roz rubarbei mle - lucru care nu s-a intamplat, doar sosul e usor rozaliu). Gustul putin acrisor al rubarbei se simte foarte bine si se potriveste cu stratul crocant si dulce de deasupra.



ingrediente pentru aluat:
- 250 g faina
- 125 g unt gras, rece
- 80 g zahar
- 1 ou
ingrediente pentru umplutura:
- 750 g rubarba (cantarit dupa ce a fost curatat, e nevoie de cules sau de cumparat cam de 1 kg)
- zeama de la jumatate de lamaie
- 140 g zahar
ingrediente pentru stratul crocant:
- 85 g nuci
- 140 g faina
- 140 g unt
- 150 g zahar brun (cel mai brun, aici, dar se poate de oricare)
- 1/4 lingurita scortisoara



metoda:
-pentru aluat: se amesteca faina cu zaharul in robotul de bucatarie; se adauga untul taiat cubulete, se amesteca pana cand compozitia are aspect de firmituri; se adauga oul batut usor si se amesteca din nou aluatul pana cand se aduna (daca e nevoie se poate adauga o lingura de apa rece); aluatul se inveleste in folie alimentara si se lasa in frigider 30 de minute;
- se incinge cuptorul la 180 grade C;
- rubarba se spala, se curata si se taie bucati de 1-2 cm; se pune intr-o tava impreuna cu sucul de lamaie (amestecat cu o lingura de jeleu de struguri, daca folositi) si zahar; se acopera tava cu folie de aluminiu si se coace 30-40 de minute; se toarna intr-o sita asezata peste un bol si se lasa la scurs si racit;
- se intinde aluatul pe blatul usor infainat, se aseaza intr-o tava de tarta de 23 cm, se inteapa din loc in loc cu o furculita, se tine in frigider 30 de minute apoi se coace "in orb" (acoperit cu hartie de copt peste care se pun greutati, de ex. boabe de fasole) 20 de minute; se indeparteaza hartia de copt cu tot cu fasole si se mai coace alautul 10 minute;
- se pun in robotul de bucatarie ingredientele pentru stratul crocant, se amesteca pana se obtine o compozitie omogena;
- se inde peste aluat rubarba scursa, iar deasupra se presara compozitia cu nuci;
- se coace tarta 20 de minute.
Se serveste calduta, cu siropul de rabarba (pentru ca mi s-a parut prea lichid l-am fiert 15 minute) si eventual cu frisca.



Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...