marți, 15 aprilie 2014

Carne de vita cu broccoli si ghimbir



Stiam de mult ca exista aceasta mancare chinezeasca, de curand am gasit reteta intr-o carte si-am insemnat-o cu un post-it lipit pe pagina, si in sfarsit i-a venit randul sa o incerc. Se face rapid (daca nu luam in calcul timpul pentru marinarea carnii), e aromata si usoara.

ingrediente:
- 350 g pulpa de vita
- 300 g broccoli
- 1 ceapa
- 3 catei de usturoi
- ghimbir proaspat (2-3 cm dintr-o radacina, am cantarit 7 g)
- 2 linguri ulei de floarea soarelui
- praf de sare
- 1 lingura sos de soia
pentru marinada:
- 1 lingura sos de soia
- 1 lingurita ulei de susan
- 1 lingurita otet alb
- 1 lingurita rasa zahar brun
- piper
metoda:
- se amesteca ingredientele pentru marinada si se adauga carnea taiata felii subtiri; se lasa la rece minim o ora, amestecand din cand in cand; (eu folosesc o punga cu "fermoar" pe care o pun intr-un bol si pe care o intorc pe partea cealalta la jumatatea intervalului sau cand imi amintesc de ea)
- broccoli se desface in bucatele, tulpinile subtiri se taie bucati si se blanseaza in apa clocotita timp de 30 de secunde; se scurg si se lasa deoparte;
- se incalzeste o lingura de ulei in wok-ul incins; se caleste ceapa taiata fin impreuna cu ghimbirul tocat si ustoiul taiat felii subtiri, amestecand mereu, aproximativ 1 minut; se adauga broccoli si se calesc impreuna  inca 1 minut;
- se goleste wok-ul, se incinge o lingura de ulei de floarea soarelui si se prajeste carnea, amestecand, pana cand aceasta isi schimba culoarea; se adauga legumele, sosul de soia si un praf de sare si se prajeste totul, la foc mare, 4-5 minute.


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Cred ca e tare bun, la ce arome are... Bookmarked :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Broccoli e inviorat de sos, altfel mi se pare cam fad, dar mancarea asta chiar e de tinut minte :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...