marți, 26 noiembrie 2013

Somon la cuptor cu sos de smantana si usturoi

 



Sursa mea de inspiratie pentru Provocarea Secreta din luna noiembrie a fost Kadia. De data aceasta am ales o reteta foarte simpla, dar delicioasa - somon cu sos de smantana si usturoi - si ma felicit penrtu alegerea facuta. Nu am mai gatit niciodata somon asa ca am si invatat ceva cu ocazia acestei provocari. Mi s-a parut suficienta noutatea, asa ca am simplificat usor sosul caruia nu am indraznit sa-i pun miere, nu i-am pus nici rosii taiate marunt (pentru ca nu aveam) dar am inlocuit apa cu apa carbogazoasa.

ingrediente:
- 4 medalioane de somon
- 1 lingura suc de lamaie
- 1 lingura sos de soia
- 2 linguri ulei de masline
pentru sos:
- 4-5 catei de usturoi
- 1 lingura ulei de masline
- 3 linguri smantana
- 1 lingura apa minerala carbogazoasa
- sare
metoda:
- se aseaza medalioanele de somon pe o tava si se stropesc cu amestecul de sos de soia, zeama de lamaie si ulei de masline; se lasa deoparte 20 de minute, timp in care se inginge cuptorul pe mediu;
- se coace pestele 30 de minute, intorcand medalioanele la jumatatea intervalului;
- pentru sosul de smantana se freaca usturoiul tocat cu sare, apoi se adauga uleiul, smantana si apa minerala.
Kadia spune ca se poate servi cu paste sau cu cartofi prajiti, dar  eu am ales de data asta cartofi natur cu patrunjel.


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Foarte bun, si cica-i sanatos sa mananci peste, asa ca ma bucur ca mi-am imbogatit colectia de retete cu peste !

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...