duminică, 12 august 2012

Gem de pepene galben


Vara e aproape gata si eu n-am pus inca nici un borcan pe iarna! Dar am "la paturi" trei borcane de gem de pepene care maine ajung in camara :) .

ingrediente (pentru 3 borcane + 1 mic de mancat pe loc):
- 2 kg miez de pepene galben, taiat cubulete
- zeama de la 2 lamai
- 1 kg de zahar
- 1 pastaie de vanilie
metoda:
- se pun bucatile de pepene galben intr-o cratita impreuna cu zeama de lamaie si zaharul, semintele de vanilie si pastaia golita;
- se fierbe (destul de mult, pentru ca lasa multa apa), amestecand din cand in cand, pana ajunge la consistenta dorita; eu l-am fiert in doua zile, ca asa mi-a fost programul si cheful, si am citit ca asta chiar face bine gemului;
- se scoate pastaia de vanilie; se pune gemul fierbinte in borcane sterilizate care se invelesc in paturi si se lasa acolo pana se racesc complet.
Se gusta - cu scones calde unse cu unt.


Pofta buna!

P.S. Smecherie : am citit undeva ca daca dupa ce fierbe gemul, cat e inca fierbinte, il amesteci in aceeasi directie cateva minute, dispare spuma de deasupra! Am testat la tura 2 din acest gem si chiar am observat diferenta!

7 comentarii:

  1. tare-mi plac pepenii galbeni...cred ca o sa incerc reteta , nu am mancat inca !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mie imi place gemul asta, cu toate ca e dulceag si mie imi plac mai acrisoare in general ...
      zice mama ca merge si cu rom, in loc de vanilie, daca-ti place aroma poti incerca si asa :)

      Ștergere
  2. Nu m-as fi gandit niciodata ca se poate face gem din pepene galben :P Cred ca va fi preferatul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  3. este gemul meu preferat....o minunatie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am făcut niciodată,dar fac astazi !!!
    Sper să îmi reușească !

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...